خبرگزاری کار ایران

فرزانه مطرح کرد؛

تامین حواله شکر قنادی‌های مشهد از هفت تپه/ تامین شکر از خارج استان برای مردم هزینه زیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۸۱

رئیس اتحادیه صنف شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد گفت: در حال حاضر در خراسان بزرگ کارخانجات شکر زیادی وجود دارد که به ترتیب می‌توان به جوین، فریمان، تربت‌جام، تربت حیدریه، چناران و شیروان اشاره کرد اما متاسفانه حواله تامین شکر از هفت‌تپه به ما تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد فرزانه در این باره اظهار کرد: بازار ما در آرامش است، مدتی شکر کمیاب شده بود که با حواله‌هایی که سازمان صمت ارائه کرده، این مشکل در حال حل شدن است.

 وی افزود: متاسفانه شکر از شمول نرخ ۴۲۰۰ خارج شده و نمی‌دانم با چه نرخ و چه ارزی قرار است  شکر خام وارد شود که طبیعتا اگر افزایش قیمت پیدا کند، این افزایش بر قیمت شیرینی نیز تسری پیدا خواهد کرد که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد بیان کرد: در زمینه رفع کمبود شکر، سازمان صمت هزار تن شکر به ما حواله داده  که مقدار زیادی نیست اما می‌توان با این حجم بازار را کنترل کرد اما مشکل اینجاست که این شکر از هفت تپه تامین می‌شود.

فرزانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خراسان بزرگ کارخانجات شکر زیادی وجود دارد که به ترتیب می‌توان به جوین، فریمان، تربت‌جام، تربت حیدریه، چناران و شیروان اشاره کرد اما متاسفانه حواله تامین شکر از هفت‌تپه به ما تعلق می‌گیرد.

 وی اضافه کرد: کیفیت شکر شهرهای دیگر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد اما موضوع مهم‌تر، نحوه تقسیم‌بندی است؛ زمانی که در استان‌های همجوار ما شکر وجود دارد چرا از هفت‌تپه شکر وارد کنیم در صورتی که یزد به استان ما نزدیک‌تر است. این نحوه تقسیم‌بندی سبب می‌شود که هزینه حمل‌ونقل۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی را محتمل شویم که این موضوع به ضرر مصرف‌کننده است.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد تصریح کرد: متاسفانه ما چاره‌ای جز پذیرش این شکر نداریم و باید بگوییم "چشم" تا بتوانیم بازار را کنترل کنیم، در صورتی که تامین شکر از هفت‌تپه علاوه بر محتمل شدن هزینه بر مصرف‌کننده، بسیار زمان‌بر است.

۸۰۰ واحد قنادی در سطح شهر وجود دارد که تحت رصد واحد نظارت، بهداشت، بهداشت مواد غذایی و بهداشت محیط قرار دارد و کمبودی وجود ندارد و تمام واحدها با آغوش باز از سفارشات مردم استقبال می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز