خبرگزاری کار ایران

قاضی دیوان عالی کشور :

کاستی‌هایی در فرایند رسیدگی در امور قضایی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۷۷

قاضی دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه با شرایط و جایگاه های گروه‌های سیاسی آشنایی دارد، تصریح کرد: در فارس گروه های سیاسی گروه هایی هستند که در زمان انتخابات برای یک امر سیاسی شکل می گیرند و بنابراین در شیراز با سابقه انتخابات تنها حرف اول را گروه‌های سیاسی نمی زند و از آنجا که شیراز باید ۴ نامزد انتخاباتی داشته باشد باید مجلسی شکل بگیرد که تخصصی و کارشناسی باشد.

به گزارش ایلنا محمدرضا محمدی کشکولی در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه مهم مردم سالاری گفت: جایگاه مجلس به دلیل شرایط اقتصادی و برجامی کشور موقعیت ویژه ای از حیث مشارکت مردم است که حماسه حضور مردم امنیت و اقتدار برای  ایران اسلامی به ارمغان می آورد.

قاضی دیوان عالی کشور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مظهر اراده مردم است، عنوان کرد: به موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی اداره امور کشور به وسیله آرای مردم است و به گفته امام خیمنی (ره) مجلس در رأس امور است.

عضو انجمن ایرانی جرم شناسی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان‌نهاد مردم سالاری دینی و مرجع قانون گذاری نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: مردم با انتخابات آشنایی دارند و آرای ملت دارای ارزش در قانون اساسی و به عنوان یک حق است تا از طریق انتخابات مشارکت حداکثری مردم در شرایط ملی و بین‌المللی کشور داشته باشیم.

به گفته کشکولی قرار گرفتن در فرآیند انتخابات درحالی که گروه های مختلف تلاش  می‌کنند همبستگی انجام دهند موضوعی است که به نظرم باید در کلانشهری مانند شیراز فراقومیتی باشیم و از این رو در هیچ لیست قومیتی قرار نخواهم گرفت.

وی با بیان اینکه در فرایند رسیدگی در امور قضایی،  قانون‌ها کاستی‌هایی دارند، یادآور شد: در برخی حوزه‌ها قوانین پاسخگوی نیازها نیستند و سعی دارم که تجربیات ملی در حوزه قضایی در اختیار مردم بگذارم و همچنین برای حل مشکلات قانونگذاری در حوزه قضایی می توان اقدام  کرد.

کشکولی با بیان اینکه جایگاه مجلس در جایگاه برتر قانون اساسی است و شأن مجلس بستگی به رفتار نمایندگان دارد، ابراز کرد: مردم باید در انتخاب خود اهتمام لازم را داشته  باشند.

رئیس دادگاه مطبوعات با اشاره به دیدگاه و شعار برنامه انتخاباتی خود گفت: انسجام ملی اولین بحث است به ویژه شیراز که از اقوام مختلف تشکیل شده است و برای پیگیری مطالبات باید انسجام ملی در بعد ملی و منطقه‌ای داشته‌باشیم.

کشکولی ادامه داد: معیشت مردم از ضرورت‌ها است که به صورت برنامه کوتاه مدت مدنظر است و همچنین عدالت اجتماعی مهم ترین حوزه در تمامی بخش ها است و باید محور مجلس باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز