خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبرداد:

بررسی بیش از 3 هزار پرونده معوق قضایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۳۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین از بررسی سه هزار و ۷۰ پرونده قضایی در دادگستری‌های استان قزوین به منظور رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین نوراله قدرتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت رفع اطاله دادرسی و به استناد ماده سه قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ و فوریت اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف آنها کارگروه ویژه اجرای این دستورالعمل بلافاصله تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در بررسی و مطالعه پرونده‌ها یکی از معضلات تاخیر در رسیدگی به آنها بحث کارشناسی است که به منظور رفع این مشکل، برای روسای حوزه‌های قضایی و قضات، قواعد کارشناسی تبیین شد.

قدرتی اظهار کرد: با توجه به این موضوع، صرف اعتراض به نظر کارشناسی مبنای ارجاع به هیأت کارشناسی بالاتر نخواهد بود بلکه باید اعتراض دارای دلایل موجه باشد تا از ارجاع بی مورد پرونده ها به هیأت‌های بالاتر خودداری شود.

وی ادامه داد: در جلسه شورای مدیران قضایی استان با تحلیل آمارها و پیشرفت حوزه‌ها به صورت ویژه و تخصصی به موضوع پرونده‌های معوق پرداخته و کارنامه عملکرد حوزه‌های قضایی استان در این مدت ارائه شد.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی‌ها و دستورهای لازم جهت بررسی پرونده‌های باقی مانده در مدت باقی مانده تا پایان سال نیز صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز