خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

قزوین ظرفیت مناسبی برای تعامل اقتصادی با قزاقستان دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۰۷

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت های موجود می‌تواند همکاری اقتصادی خوبی با قزاقستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی بخشنده در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  اظهار کرد: قزاقستان یکی از بازارهای هدف صادراتی است که به دلیل نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی، وجود روابط خوب و داشتن مرز مشترک با چین و عضویت در سازمان‌های تجارت بین المللی، وجود پتانسیل بالقوه و بستر سرمایه‌گذاری در احداث جاده، ساخت مجتمع تجاری اداری، زمینه سرمایه گذاری در سیمان، معدن و راه اندازی کارخانه‌های تولیدی، توسعه همکاری حمل و نقل وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اضافه کرد: باید از ظرفیت بندر اکتائو قزاقستان برای هاب لجستیک با ایران استفاده شود و در این راستا ایجاد زیرساخت برای صادرات محصول بین قزاقستان و ایران، فعال شدن شرکت‌های کوچک، ترانزیت کالا، انبوه سازی مسکن، صادرات کشاورزی به چین، امکان احداث انبار ذخیره، احداث کارخانجات تولیدی مواد غذایی، عرصه کالای نیمه ساخته ایرانی از مزیت‌های این طرح است.

بخشنده تصریح کرد: قزوین به بندر انزلی نزدیک است که یکی از بنادر فعال و تأثیر گذار در دریای خزر محسوب می‌شود و به دلیل توسعه زیرساخت عمده ترانزیت کالای خشک از این بندر انجام می‌شود و ظرفیت خوب تا ۱۰ میلیون تن در کالای نفتی و ۱.۵ میلیون تک کالای کانتینری و خطوط ریلی به روسیه و ایران دارد.

وی ادامه داد: فرصت سرمایه گذاری ما در این بندر در صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی، احداث نیروگاه خورشیدی و بادی، کارخانه شوینده و بهداشتی وجود دارد که می‌تواند استفاده شود.

این مسئول عنوان کرد: در سه ماه گذشته از ایران بیش از یک میلیارد دلار کالا به اورآسیا صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: در ایجاد صنایع سورت و بسته بندی، حبوبات، خشکبار، میوه خشک، صنایع بسته بندی آرد، انواع غلات و ماکارونی، انبارهای نگهداری و سردخانه و سیلو قادریم در بندر اکتائو قزاقستان سرمایه گذاری کنیم.

بخشنده گفت: دنبال ایجاد یک هاب لجستیک در بندر اکتائو هستیم و در این منطقه زمین رایگان داده می‌شود و بزودی یک هیئت از بندر اکتائو فردا به قزوین سفر می‌کند تا مسائل بررسی دقیق شود.

وی یادآور شد: اکتائو دروازه مهمی برای صادرات کالای ایران در این شرایط است که هفته گذشته، سفیر قزاقستان از قزوین بازدید کرد و از این طرح استقبال شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح بیش از ۱۳ میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد و از طریق بورس در مدت ۴ سال بازگشت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز