خبرگزاری کار ایران

پرویزی مطرح کرد:

نرخ بیکاری فارغ التحصیلان زنجان 34 درصد است / 7-5 میلیون کمک هزینه کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۰۵

رئیس اداره اشتغال و هدایت کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: علیرغم اینکه نرخ بیکاری استان زنجان 10 درصد اعلام می‌شود ولی این رقم در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی 34 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهزاد پرویزی، در جلسه توجیهی کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی فرهنگ و هنر که با حضور جمعی از متولیان فرهنگی و هنری استان زنجان، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: موسسات کاریابی همواره با مشکل عدم مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی در معرفی این دسته از متقاضیان کار به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مواجه هستند.

رئیس اداره اشتغال و هدایت کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،  ادامه داد: علیرغم اینکه نرخ بیکاری استان زنجان 10 درصد اعلام می شود ولی این رقم در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی 34 درصد است.

وی با بیان اینکه عدم مهارت در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی مشکلاتی را برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد می‌کند، گفت: بر اساس گزارش موسسات کاریابی، 60 درصد معرفی شدگان جویای کار به این بنگاه ها مهارت کافی را در شغل مورد نظر ندارند.

رئیس اداره اشتغال و هدایت کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با یادآوری اینکه سال گذشته 1645 نفر از طریق این موسسات به بنگاه های اقتصادی معرفی شدند، تصریح کرد: از این تعداد تنها 700 نفر دارای مهارت لازم بودند.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در راستای تربیت نیروی کار ماهر در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: مهمترین مزیت این طرح از بین رفتن شکاف بین دانش آموختگان دانشگاهی و مهارت مورد نیاز در بازار کار است.

پرویزی با اشاره به اینکه طرح مذکور فرصت لازم برای آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط کار را فراهم می سازد، افزود: این طرح کمک شایانی برای مهارت آموزی این قشر از افراد خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم به تشریح بخشی از آیین نامه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی پرداخت و با بیان اینکه این طرح در راستای ماده 71 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرایی می شود، گفت: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار از اهداف آن است.

مجید کامیار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفهای دانش آموختگان را از دیگر اهداف اجرای این طرح خواند و گفت: فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و کاهش هزینه به کار گیری نیروی کار برای کارفرما در این طرح دنبال می شود.

به گفته وی، این طرح ویژه دانش آموختگان دانشگاهی با حداقل مدرک کارشناسی و حداکثر 35 سال است و افرادی که قصد شرکت در این طرح را دارند باید در سامانه کارورزی دستگاه مربوطه ثبت نام کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه دوره کارورزی 2 ساله است، گفت: 3 ماه از این دوره به صورت مقدماتی خواهد بود و کارفرمای مربوطه از 20 درصد معافیت سهم بیمه کارفرما برخوردار می‌شود؛ همچنین سقف کمک هزینه کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی با مدرک کارشناسی 5 میلیون ریال، کارشناسی ارشد 6 میلیون ریال و دکتری 7 میلیون ریال است که توسط دولت پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز