خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آخرین وضعیت بحران توفان شن در جنوب کرمان/ تعطیلی مدارس و مسدود شدن دو محور اصلی/ فهرج در وضعیت قرمز

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۱۱۳

وقوع توفان شن در جنوب کرمان اوضاع این استان را در شرایط بحرانی قرار داده و علاوه بر تعطیلی مدارس، ادارات و مسدود شدن چند محور اصلی، 150 روستای ریگان را در محاصره شدید قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار داشت: به علت توفان شدید، گرد و خاک و محدودیت دید، محورهای فهرج - زاهدان و ریگان- نرماشیر  تا اطلاع بعدی مسدود است.

امی باقری زاده فرماندار فهرج نیز در باره وضعیت نامساعد این شهرستان به دلیل طوفان شن گفت: بر اثر توفان وگرد و خاک شدید، همه مدارس و ادارات این شهرستان تعطیل شد.

امین باقری فرماندار ریگان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا وضعیت شهرستان را بر اساس غلظت ریزگردها، بسیار خطرناک اعلام کرد و افزود: ریزگردها تردد را در محور ریگان- چابهار کند کرده و راه ارتباطی 64 روستا را بسته است.

باقری افزود: بر اثر گرد وغبار شدید به همراه ریزگردها 150روستای ریگان در محاصره شدید قرار گرفته است.

به گفته وی گرد وغبار و توفان شدید شن در هفته گذشته 30 میلیارد تومان به شهرستان ریگان خسارت زد.

فرماندار ریگان با اشاره به افزایش کانون‌های بحران فرسایش بادی در این شهرستان افزود: هجوم شن‌های روان در روستاهای این شهرستان ادامه دارد.

به گفته باقری شهرستان ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است.

فرماندار فهرج نیز در این باره گفت: غلظت ریزگردها در این شهر بر اساس دستگاه پایش هوای محیط زیست در فهرج به ۱۰۰ برابر حد مجاز رسیده است و اکنون هوای فهرج در وضع خطرناک قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز