خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

سامانه بارشی از فردا در کشور فعال می شود/ کاهش دما و بارش پراکنده در استان‌های شمالی

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۹۶۳

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی هوای کشور ظرف روزهای آینده را تشریح و از ورود سامانه بارشی به کشور از فردا یکشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی درباره وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: امروز شنبه شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان با بارش پراکنده باران و وزش باد و همین طور کاهش محسوس دما مواجه هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: طی امروز شنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان نیز با وزش باد و گرد و خاک مواجه هستیم.

گودرزی در ادامه بیان کرد: فردا یکشنبه سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز را در بر می‌گیرد و سبب بارش برف در این مناطق می‌شود. در زاگرس جنوبی و جنوب غرب نیز بارش پراکنده باران را داریم.

وی در ادامه افزود: اواخر وقت فردا یکشنبه جریانات روی سواحل شمالی تقویت می‌شود و در اردبیل و گیلان با بارش باران و برف و کاهش دما مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه این موج در نوار شمالی کشور تقویت می‌شود. بیشترین بارش برف برای روز دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و جنوب لرستان است.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: سه شنبه در نوار شمالی، شمال غرب و زاگرس باراش پراکنده باران را داریم و این سامانه طی همین روز از کشور خارج شده و سامانه بارشی بعدی روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه درباره وضعیت هوای تهران گفت: تهران امروز آسمانی نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد را دارد و امروز در گرمترین ساعات به ۶ درجه می‌رسد. از فردا شب (یکشنبه) تا روز دوشنبه بارش باران و برف نیز برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز