خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشمر خبر داد:

ابلاغ قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۸۳۵

فرماندار کاشمر از ابلاغ قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشمر، مسلم ساقی رئیس هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با اشاره به این که قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با عنوان طرح شفاف سازی منابع تامین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط رئیس جمهور به وزارت کشور برای اجرا ابلاغ شده است، جزئیاتی از این قانون را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس ماده 2 این قانون هیچ شخص و یا نامزدی نمی‌تواند اقدام به دریافت یا پرداخت کمک مالی نقدی یا غیرنقدی جهت تامین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی و هزینه کرد آنها کند، مگر به صورتی که در این قانون مقرر شده است.

فرماندار کاشمر افزود: ماده 8 قانون تصریح کرده است که همه نامزدها موظفند، علاوه بر اعلام شماره حساب ، شخصی را به عنوان نماینده مالی، به همراه مشخصات کامل آن حسب مورد به وزارت کشور، فرمانداری و یا بخشداری معرفی کند.

ساقی ادامه داد: در ذیل این ماده آمده است که در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود که طی نامه ای به همه نامزدهای حوزه انتخابیه برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین طبق ماده 11 این قانون تخلف از مفاد این قانون و انجام هر گونه هزینه تبلیغاتی و انتخاباتی بر خلاف احکام آن جرم است و مرتکب علاوه بر مجازات های مصرحه، به محرومیت از نامزدی در هر گونه انتخابات عمومی و سراسری از یک تا دو دوره از سوی مراجع صالح قضایی محکوم می شوند.

فرماندار کاشمر گفت: با عنایت به مفاد ماده 12 این قانون؛ ماده (57 ) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 7/9/1378 با اصلاحات و الحاقات بعدی و تبصره ( 2) ماده مذکور و همچنین قانون تفسیر بند (2) قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شوری اسلامی مصوب 29/10/1378 نسخ می شود و متن تبصره (1) ماده (57) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 7/9/1378 با اصلاحات و الحاقات بعدی به عنوان ماده (57) قانون مذکور محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز