خبرگزاری کار ایران

محبی خبر داد:

جمع آوری و اسکان بیش از 500 کارتن خواب در گرمخانه‌های مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۸۳۰

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری مشهد از جمع‌آوری و اسکان 528 کارتن خواب و فرد بی سرپناه در شب های سرد زمستان جاری در گرمخانه های شهر خبر دادند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن محبی در نشست مشترک رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی با سرپرست اداره ارتباطات مردمی خاطرنشان کرد: با هدف تبادل نظر در جهت سامان بخشیدن به موضوع پیگیری و انجام هرچه سریع تر درخواست های مردمی 137 در حوزه جمع آوری و اسکان افراد بی سرپناه، کارتن خواب و متکدیان در خانه سبز و گرمخانه های شهرداری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طی 10 ماهه نخست سال جاری، 8 هزار و 877 کارتن خواب و متکدی شامل یک هزار و 893 زن و 6 هزار و 984 مرد جمع آوری و اسکان داده شده اند، اظهار داشت: روزانه به طور میانگین ۳۲۰ کارتن خواب و۲۰ تا ۳۰ متکدی از سطح شهر جمع آوری و در خانه سبز یا گرمخانه‌ها نگهداری می‌شود در صورتی که ظرفیت خانه سبز و گرم خانه‌های شهرداری، تنها ۱۷۰ نفر است.

وی افزود: در حال حاضر در سطح شهر مشهد، ۶ گرمخانه داریم که یکی از آن ها برای اسکان خانم‌هاست. کارتن خواب‌ها در گرمخانه‌ها اسکان می‌یابند و سایر افراد بجز کارتن خواب‌ها شامل ولگردها، معلولین و متکدیان به خانه سبز منتقل شده و طی 24 ساعت، توسط مقام قضایی، تعیین تکلیف می‌شوند و تا یک ماه در خانه سبز اسکان داده می شوند.

محبی با اشاره به اینکه امسال با درنظر گرفتن اصلاح بودجه، ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گرمخانه های شهرداری هزینه شده و می شود، ادامه داد: ۲ مینی بوس و ۳ ون، در شب های سرد سال، از ساعت 23 به بعد، فعال است و در شب‌های عادی نیز همیشه ۲ مینی بوس برای جمع آوری افراد کارتن خواب در سطح شهر فعالیت دارد. در مجموع ۱۲ شیفت ۸ ساعته داریم که شیفت منطقه ثامن ۲۴ ساعته بوده و شیفت برخی مناطق ۱۶ ساعته و برخی مناطق ۸ ساعته است.

وی بیان کرد: کارتن خواب‌هایی که برای شهر آلودگی ایجاد کرده و در محدوده شهر باشند، توسط اکیپ گرمخانه جمع‌آوری می‌شوند و در مدت اسکان، به آنها، خدمات مختلف از جمله صبحانه، نهار، چایی، شام، حمام، خدمات پزشکی ارایه شده و افراد، ۸ صبح ترخیص می‌شوند.

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری مشهد در مورد کودکان کار هم گفت: ما کودکان کار بالای 6 سال سر چهارراه‌ها را نیز جمع‌آوری می‌کنیم و به مرکز نگهداری بهزیستی تحویل می‌دهیم تا به پدر و مادر تحویل شود حتی اگر این کودکان همراه پدر و مادر باشند، باید از دادگاه نامه بیاورند و کودک خود را از بهزیستی تحویل گیرند. کودکان زیر ۶ سال نیز بعد از جمع آوری به اورژانس اجتماعی داده می‌شود تا به شیرخوارگاه تحویل دهند، در کل پسران و دختران زیر ۱۸ سال کودک کار محسوب می‌شوند .

محبی در پایان افزود: متکدیان جمع آوری شده، بار اول جریمه نمی‌شوند و پول هایشان گرفته نمی شود اما در دفعات بعد، همه پول‌های همراهشان که از طریق تکدی‌گری به دست آمده است به حساب دادگستری واریز می‌شود و هیچ مبلغی توسط خانه سبز و شهرداری از آن ها گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز