خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مشارکت حداکثری مهم‌ترین کلیدواژه انتخابات

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۵۱۸

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مهم‌ترین کلیدواژه انتخابات است، افزود: مردم ما مردم وظیفه‌شناسی هستند که در لحظه‌های سخت با دلگرمی بیشتر به صحنه آمده‌اند و حضور در انتخابات را نیز وظیفه ملی و دینی خود می‌دانند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا،محمدرضا پورمحمدی در نشست هماهنگی فرمانداران استان با موضوع برگزاری انتخابات که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه، گفت: با شروع تبلیغات انتخاباتی، به صورت جدی وارد فضای انتخابات خواهیم شد و انتظار داریم تا همه دست‌اندرکاران، به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران و انقلاب، چشم خود را به صندوق‌های رأی دوخته‌اند و بدون تردید با حضور گسترده و باشکوه مردم در این انتخابات، بار دیگر امید آنان به دلسرد کردن مردم از انقلاب ناامید خواهد شد؛ همه فارغ از سلایق سیاسی وظیفه داریم برای مشارکت حداکثری مردم تبلیغ کنیم و از هر تریبونی که در اختیار داریم برای جذب مشارکت مردم در انتخابات استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: باید این مسأله را تبیین کنیم که حل مشکلات کشور در گرو مشارکت گسترده در انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح است.

پورمحمدی در ادامه با تأکید بر اهمیت تأمین امنیت انتخابات، خاطرنشان کرد: امنیت پایدار موجود در کشور و استان، اجازه سوءاستفاده به بدخواهان و معاندان را نمی‌دهد؛ با این حال ارزیابی دقیق موارد امنیتی و فراهم کردن تمهیدات لازم از سوی فرمانداران و مجریان انتخابات ضروری است.

وی سلامت انتخابات را مهم‌ترین دغدغه مجریان انتخابات دانست و گفت: این موضوع در گرو عمل دقیق به قانون است و همه افراد باید ملزم به اجرای قانون باشند؛ جنبه حق‌الناس بودن رأی مردم همواره باید یادآوری شده و مجریان و ناظران انتخابات باید افرادی امین، وظیفه‌شناس و مسلط به قوانین و مقررات انتخابات باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در خاتمه متذکر شد: همه باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه آماده باشیم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری انتخابات به صورت مستقیم برعهده فرمانداران و بخشداران است و امروز آخرین هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات دوم اسفند با فرمانداران استان انجام می‌شود.

علیار راستگو با اشاره به وضعیت جوی استان و بارش‌های سنگین برف در روزهای اخیر، گفت: خوشبختانه با تدابیر فرمانداران و همکاری دستگاه‌های مسئول، مشکل خاصی در استان پیش نیامد و راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز با وجود برودت هوا و بارش برف، با حضور گسترده مردم استان برگزار شد.

وی از فرمانداران استان خواست تا در روند اجرایی انتخابات، هماهنگی کامل با ستاد انتخابات استان، تعامل با هیأت‌های نظارت و عمل دقیق به قانون را مد نظر قرار دهند و کلیه اقدامات خود را مستندسازی کنند.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات‌نامزدهای انتخابات‌مجلس از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ماه، گفت: فرمانداران از اولین ساعات شروع تبلیغات، فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها را رصد کرده و با اقدامات غیرقانونی و تبلیغات غیرمجاز نامزدها با قاطعیت برخورد کنند.

راستگو همچنین آخرین آمار نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده در ۱۳ حوزه‌ انتخابیه استان را ۳۶۴ نفر معادل ۵۲.۹ درصد داوطلبان اعلام کرد.

 حمیدرضا قاسم‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی و رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که قانون، همه دستگاه‌ها را ملزم به همکاری با مجریان انتخابات کرده است، از فرمانداران استان خواست تا ضمن هماهنگی با دستگاه‌ها و ادارات محلی، از امکانات موجود شهرستان در برگزاری انتخابات دوم اسفند به شکل حداکثری استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز