خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین عنوان کرد:

معرفی یک نماینده مالی توسط داوطلبان در انتخابات دوره یازدهم

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۴۹۸

دادستان قزوین گفت: تفاوت انتخابات دوره یازدهم مجلس با ادوار گذشته در معرفی حساب بانکی و نماینده مالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین، اظهار کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی در ۱۶ بهمن ماه در روزنامه رسمی چاپ شده است و قوانینی که در روزنامه چاپ شوند ۱۵ روز بعد لازم الاجرا هستند.

دادستان قزوین اضافه کرد: طبق این قانون، کاندیداها باید قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی یک حساب بانکی را به همراه یک نماینده مالی به ستاد انتخابات استان معرفی کنند.

وی بیان کرد: ماده ۵۷ قانون انتخابات براساس قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نسخ شده است ولی به انتخابات سال جاری نمی‌رسد و ماده ۵۷ و تفسیر آن همچنان به قوت خود باقی است و باید ملاک عمل قرار گیرد.

این مقام قضایی استان  ادامه داد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها تفاوتی که با دوره قبل دارد در خصوص معرفی حساب بانکی و نماینده مالی است و هیچ تغییر دیگری در قانون ایجاد نشده است.

دادستان مرکز استان قزوین افزود: حداکثر برد یک تصویر برای تبلیغات نامزدها ۵۰ در ۷۰ سانتی متر است و مجموع ابعاد پوسترهای تبلیغاتی نیز نباید از این حد تجاوز کند.

قاسمی عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد با جرایم مشهود در زمان انتخابات برخورد کند و البته این موضوع مختص به زمان انتخابات نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات در فرمایش اخیر مقام معظم رهبری، گفت: به فرمایش حضرت آقا انتخابات یک تهدید برای دشمنان و یک فرصت برای ملت ایران است و باید از این فرصت به نحو مطلوب برای تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام استفاده کرد.

دادستان عمومی قزوین افزود: همه باید برای حضور پرشور مردم در دوم اسفندماه سال جاری تلاش کنیم و تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی عزم خود را برای برگزاری انتخابات در فضای رقابتی و سالم جزم نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز