خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار به ایلنا خبر داد:

سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومانی شرکت ملی مس در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۳۶۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در بردسکن گفت: شرکت ملی مس کشور با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومانی درحوزه اکتشاف مس در خراسان رضوی موافقت کرد.

علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: معادن شهرستان بردسکن یکی از بهترین معادن استان از نظر برخورداری از کانی مس بوده و نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه زیر ساخت‌ ها است.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست‌هایی که پیش از این برگزار شده بود، نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات معادن مس خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد و با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومانی دراین حوزه موافقت کرد و مسوولیت سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف معادن مس بردسکن را برعهده گرفت.

معاون استاندار گفت: شرکت ایمیدرو نیز با تامین هزینه‌ انتقال و توزیع برق در محدوده معادن مس بردسکن نیز موافقت کرد.

رسولیان با بیان اینکه خراسان رضوی از ذخایر مناسب مس برخوردار است و اغلب ذخایر مس شناسایی شده استان در محدوده شهرستان‌های کاشمر و بردسکن قرار دارد، گفت: معادن مس در این دو شهرستان بسیار قدیمی هستند و بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته‌اند و تاکنون نیز در کنار معادن مس در این شهرستان‌ها کارگاه‌های فرآوری اولیه برای خالص سازی سنگ مس ایجاد شده که از جمله آنها مجتمع مس تکنار است.

وی افزود: بعد از سنگ آهن، می‌توان مس را یکی از ذخایر معدنی قابل توجه و دارای ظرفیت بسیار در حوزه فلزات خراسان رضوی به شمار آورد.

معاون استاندار گفت: تاکنون ۱۰ پروانه اکتشاف معدنی در زمینه مس در خراسان رضوی صادر شده و هم اکنون سه واحد فرآوری مس در کنار معدن آن در شهرستان بردسکن مشغول فعالیت است که مس فرآوری شده آن برای استفاده به استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی ارسال می‌شود.

۹۸ درصد معین‌‌ها را شرکت های بخش خصوصی تشکیل می‌دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۸۲ معین اقتصاد مقاومتی در استان تفاهم نامه امضاء کرده اند که از ۹۸ درصد معین ها از بخش خصوصی هستند.

وی گفت: در استان خراسان رضوی هزار و ۲۶۰ طرح روستایی در قالب معین‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی و حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

رسولیان ادامه داد: در این چارچوب هدف گذاری برای هزار و ۱۲۵ روستای دیگر هم انجام و مطالعات مربوطه انجام شده است تا اقدامات اجرایی شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن با داشتن 5 معین اقتصادی توانسته گام های خوبی را در حوزه های مختلف بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز