خبرگزاری کار ایران

در آیین افتتاح فرهنگسرای استاد بهمن بیگی مطرح شد:

ترویج فرهنگ‌شهروندی گامی موثر در جهت بهتر زیستن

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۳۳۲

شهردار شیراز اعلام کرد: افتتاح فرهنگسرای استاد بهمن بیگی برداشتن گامی بلند برای توجه به فرهیختگان، فرزانگان و هنرمندان شهر است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح فرهنگسرای استاد بهمن بیگی که در بولوار طلاییه واقع شده است، گفت: احداث این فرهنگسرا افتخاری برای شهرداری و شورای شهر است که با اتخاذ رویکرد فرهنگی اقدام به ساخت مرکزی برای توسعه متوازن خدمات فرهنگی و اجتماعی سطح شهر کرده اند.

وی اضافه کرد: افتتاح فرهنگسرای استاد بهمن بیگی برداشتن گامی بلند برای توجه به فرهیختگان، فرزانگان و هنرمندان شهر است.

شهردار شیراز نوید داد: با حمایت هنرمندان و فرزانگان پروژه هایی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی به منطور زنده نگه داشتن نام این بزرگان آغاز می کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آیین افتتاح فرهنگسرای استاد بهمن بیگی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع با زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع در سه طبقه بنا شده است.

صالحی احداث این پروژه را در راستای رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز دانست و عنوان کرد: عملیات عمرانی پروژه فرهنگسرای استاد بهمن بیگی از سال ۹۶ سرعت بالایی گرفت و در سال ۹۸ افتتاح شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز افتخار داریم فرهنگسرای استاد بهمن بیگی به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شیراز و بزرگترین فرهنگسرای جنوب کشور را افتتاح می کنیم.

جعفری با بیان اینکه استاد بهمن بیگی تمام عمر خود را به باسواد کردن عشایر فارس گذراند و همه ایران به نامش می بالند، افزود: در این فرهنگسرا خدمات بسیاری به شهروندان ارایه می شود و تلاش داریم این خدمات و فعالیت ها در خور شان نان استاد بهمن بیگی باشد.

ترویج فرهنگ‌شهروندی گامی موثر در جهت بهتر زیستن

ترویج فرهنگ‌شهروندی گامی موثر در جهت بهتر زیستن 

استاندار فارس هم در ادامه این آئین ضمن تقدیر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه به آشنایی نزدیک خود با ایلات و عشایر مفتخر است، صفا و صمیمیت و شجاعت و بلند نظری را از صفات برجسته این قشر ارزشمند برشمرد.

عنایت الله رحیمی با ابراز خرسندی از احداث این فرهنگسرا، اظهار کرد: امیدواریم راه اندازی این ساختمان منجر به فعالیت‌های با ارزش و پر محتوا و گسترش این فعالیت ها باشد.

استاندار فارس با اشاره به اهداف ساخت فرهنگسرای استاد بهمن بیگی، ترویج فرهنگ شهروندی را از برجسته ترین اهداف مذکور دانست و افزود: بی تردید ترویج فرهنگ‌شهروندی گامی موثر در جهت بهتر زیستن  خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: استاد بهمن بیگی خود سرمایه فرهنگی و اجتماعی و علمی کشور  بود و امروز دانش اموختگان مکتبش سرمایه های علمی و فرهنگی و اجتماعی هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس حمایت از گروه های جوان و راهنمایی آنها برای آموختن پیشه ها و هنرها و فعالیت های اجتماعی را از دیگر اهداف راه اندازی چنین فرهنگسراهایی مطرح کرد و در ادامه گفت: غنی سازی اوقات فراغت فرزندان این شهر و منطقه، ارتقا مهارت اجتماعی آماده کردن برای زیست بهتر شهروندان نیز بی تردید مد نظر سازندگان این فرهنگسرا بوده است.

ترویج فرهنگ‌شهروندی گامی موثر در جهت بهتر زیستن

در حوزه فرهنگ صرفاً ساختمان‌سازی کفایت نمی‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در حوزه فرهنگ صرفاً ساختمان‌سازی کفایت نمی‌کند، تأکید کرد: لازم است تولید محتواهای فرهنگی ماندگار برای شهروندان شیراز را از همین فرهنگسراهای تازه تأسیس آغاز کنیم.

سید عبدالرزاق موسوی با گرامیداشت نام و یاد این چهره‌ی برجسته سوادآموزی در عشایر ایران، به یادآوری خاطراتی از وی پرداخت و اظهار داشت: به یاد دارم مرحوم استاد بهمن‌بیگی در زمان حیات به بنده گفته بودند پس از انقلاب سه «موسوی» در شرایط خاصی به من کمک کردند که قدردان آنها هستم؛ مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی، شهید سید کاظم موسوی معاون شهید رجایی و دیگری استاد دکتر سید حسن موسوی که در این جمع حاضر است و جا دارد ما از ایشان نیز که حق شاگردی را برای استادشان به جا آورده‌اند، تقدیر کنیم.

وی تأکید کرد: شایسته است که ما یاد و نام بزرگان و نخبگان شهر، استان و کشورمان را تا زمانی که در قید حیات هستند پاس بداریم تا بعد از درگذشت آنان غبطه نخوریم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید به افزایش بهره‌وری مؤثر از فرهنگسراها با استفاده از برنامه‌های هدفمند توجه کند؛ افزود: فرهنگسرا به معنای سرای فرهنگ است و اینکه ما صرفاً به دنبال ساختمان‌سازی در حوزه فرهنگ باشیم کافی نیست بلکه لازم است تقویت و گسترش محتواهای فرهنگی ماندگار برای شهروندان را از همین مراکز شروع کنیم.

موسوی با یادآوری این‌که امثال مرحوم استاد بهمن‌بیگی با اولیه‌ترین امکانات، خدمات ماندگاری در عرصه‌ی قلم و سوادآموزی در تاریخ عشایر و بلکه آموزش و پرورش ایران ثبت کرده‌اند، اظهار داشت: حالا وظیفه ما است که دست کم در خصوص این فرهنگسرای بزرگ که به نام شخصیتی والامقام نامگذاری شده از امکانات و فضای فیزیکی چشمگیر مهیا شده، حداکثر بهره را در این حوزه‌ی خطیر ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز