خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه :

آغاز رقابت 157 کاندیدا برای 8 کرسی مجلس

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۳۲۶

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : در این دوره از انتخابات به ازای هر کرسی استان در مجلس 20 کاندیدا با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛ محمد ابراهیم الهی تبار در نشست با خبرنگاران رسانه های استان با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: علیرغم بارش برف و سردی هوا، مردم با این حضور، صبر ، مقاومت و وفاداری خود را باردیگر به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه دربزرگداشت روز ملی و استقلال کشورها این رسم رواج دارد که کشور ها قوای نظامی و تسلیحات خود را به نمایش می گذارند افزود: راهپیمایی مردمی 22 بهمن نشانه با شکوهی از تکیه این نظام بر «قدرتِ نرم» مردم است که از همه قدرت ها تاثیرگذارتر و اقتدار آفرین تر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به تائید صلاحیت 158 داوطلب از سوی شورای نگهبان افزود: از این تعداد یک داوطلب انصراف داده و برای هرکرسی استان در مجلس تعداد 20 کاندیدا با هم رقابت خواهند کرد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۷۱ نفر، اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۰ نفر، پاوه، روانسر ، ثلاث باباجانی و جوانرود ۱۴ نفر، قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب ۱۴ نفر، سنقر و کلیایی ۱۹ نفر و کنگاور، صحنه و هرسین ۱۹ نفر تایید صلاحیت شدند.

الهی تبار با اشاره به اینکه 1585 شعبه اخذ رای در شهرها و روستاهای استان پیش بینی شده، افزود: یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر در استان  واجد شرایط رای دهی هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر رای اولی می باشند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه؛ کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی(کد ملی هم قابل قبول است) در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

الهی تبار با اشاره به اینکه اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده امروز توسط فرمانداران آگهی می شود، افزود: تبلیغات کاندیداها از اولین ساعت روز 24 بهمن به صورت رسمی و قانونی آغاز می شود و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفندماه ادامه دارد.

وی با اشاره به الکترونیکی بودن 24 فرایند انتخابات اظهار داشت: با وجود سیستم های تشخیص هویت در شعب رای گیری، تخلفات نزدیک به صفر خواهد بود. در بحث شبکه های ارتباطی تمام تلاش ما أین است که تمام شعب آنلاین باشند چرا که خطاها به حداقل ممکن میرسد.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین به رای دهندگان توصیه کرد که رای دهی را به ساعات پایانی موکول نکنند چرا که سامانه انتخابات راس ساعت بیست و چهار روزانتخابات بسته خواهد  شد و امکان رای گیری وجود نخواهد داشت.

الهی تبار در بخش دیگری از سخنانش به داشتن مجوز فعالیت 13 جبهه در استان که متشکل از چندین حزب و تشکل سیاسی هستند اشاره کرد و گفت: غیر از این تعداد جبهه، مابقی جبهه ها غیرقانونی است.

الهی تبار با بیان اینکه 32 هزار نفر نیروی اجرایی برگزاری این دوره از انتخابات را برعهده دارند، تلاش همه دست اندرکاران را ایجاد انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور دانست و افزود: همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین در تشریح اقدامات این ستادبرای رقابتی شدن فضای انتخابات گفت: ستاد انتخابات استان پس از تائید صلاحیت هیات های نظارت این احساس را داشت که فضای رقابتی پدید نیامده است از این رو رایزنی های مستمری از طریق استاندار محترم و وزارت کشور داشته که بازگشت برخی کاندیداها، فضای انتخابات در حوزه های انتخابیه رقابتی شد.

الهی تبار تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات حاصل رقابت حداکثری است. امیدواریم با این تعداد داوطلب تائید شده، فضای رقابتی شکل بگیرد و مشارکت پر شوری را در جامعه داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص احتمال خرید و فروش رای در انتخابات  تصریح کرد: دغدغه خرید و فروش رای در انتخابات وجودداشته و از این رو قانون پیش بینی هایی برای مقابله با آن دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین در مورد بروز برخی تخلفات در فضای مجازی نیز گفت: اگر تخلفات در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد حتما در هیات نطارت گزارش خواهد شد و اگر جنبه مجرمانه داشته باشد در محاکم قضایی قابلیت پیگیری دارد.راجع به فضای مجازی برابر قانون هر اقدامی که در فضای واقعی جرم باشد در فضای مجازی هم جرم خواهد بود.

الهی تبار ضمن اشاره به ممنوعیت استفاده از اموال و تریبون های عمومی برای تبلیغ کاندیداها از مردم خواست تا هرگونه تخلف کاندیداها را به شعب فرمانداری ها یا بخشداری ها و سایر مراجع قضایی گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز