خبرگزاری کار ایران

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:

کرمانشاه قطب صنعت سلیو سازی در غرب کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۳۲۱

مدیر کل خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از ساخت 49 مرکز ذخیره سازی استاندارد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط بخش خصوصی در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ماشاء اله ارویسی  در نشست خبری ، ضمن قدردانی از حضور مردم در حماسه یوم الله 22 بهمن گفت : از دیر باز کرمانشاه به عنوان یکی از قطبهای تولید و تامین گندم مورد نیاز کشور شناخته شده است و امسال نیز با وجود مشکلات فراوان از جمله پراکنش نا مناسب بارندگی ها و وقوع سیل در اکثر نقاط استان ،توانست با همت مضاعف کشاورزان وبرنامه ریزی خوب مسئولین ،با خرید تضمینی بیش از 540 هزار تن گندم مازدادبر نیاز کشاورزان ، رتبه پنجم خرید تضمینی گندم را در کشور به خود اختصاص دهد .

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اذعان داشت : تا قبل از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357تنها 4 مرکز ذخیره سازی گندم آن هم در بخش دولتی دایر بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برنامه دولت ها در کاهش وابستگی به خارج از کشور در تامین گندم مورد نیاز ، تعداد مراکز ذخیره سازی دولتی به 11 مرکز افزاش یافت وبا شکل گیری صنعت سیلو سازی 49 مرکز ذخیره سازی استاندارد نیز توسط بخش خصوصی در استان کرمانشاه احداث شد و تعدادکل مراکز ذخیره سازی استان به 60 مرکز در 2 بخش دولتی وخصوصی افزایش یافته است .

ارویسی ظرفیت ذخیره سازی استان را تاقبل از انقلاب اسلامی ایران تنها 63 هزار تن اعلام نمود و اظهار داشت : با ساخت سیلوهای جدید در بخشهای دولتی وخصوصی ، ظرفیت ذخیره سازی استان به بیش از یک میلیون و 459 هزار تن افزایش یافته است وبر این اساس می توان اعلام نمود حدود 20 درصد از ظرفیت ذخیره سازی کل کشور در استان کرمانشاه واقع شده است .

 ظرفیت تولید آرد را در استان کرمانشاه کمتر از 100 هزار تن دانست و گفت : با سرمایه گذاری بخش خصوصی وحمایت دولت آرد مورد نیاز مردم استان کرمانشاه توسط 14 کار خانه آرد سازی فعال استان با ظرفیت تولید بیش از 730 هزار تن آرد را در سال تامین می گردد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز