خبرگزاری کار ایران

رئیس بازرسی کل کشور در کرج:

دستگاه‌های دولتی از جایگاه‌های خود به نفع یا علیه کاندیدی تبلیغ نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۲۰۹

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه اگر کسی حیثیت نامزد دیگری را زیر سوال ببرد با وی برخورد قانونی می‌شود، گفت: نهادها و دستگاههای دولتی حق ندارند به نفع یا علیه هیچ یک از نامزدها در نهاد یا سازمان خود تبلیغ کنند.

به گزارش ایلنا، علی طالبی امروز در همایش استانی البرز ویژه بازرسان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تالار شهیدان نژاد‌فلاح شهر کرج برگزار شد، ضمن اشاره به انسجام و وحدت ایرانیان در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه امسال اظهار کرد: در روز دوم اسفندماه نیز به یقین بار دیگر در پای صندوق‌های رأی مردم بصیر و دشمن شکن ما حضور می‌یابند و انتخابات پرشکوهی را برگزار خواهیم کرد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه تا به امروز درصد زیادی از استان‌ها معرفی بازرسان ویژه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انجام داده‌اند، گفت: در سنوات گذشته بسیاری از بازرسان در انجام وظایف خود سهل انگاری داشته اند، به همین دلیل این افرادی امسال از لیست بازرسان حذف می‌شوند.

طالبی با اشاره به اهمیت شفافیت، بی طرفی و توجه به قانونمندی برای بازرسان انتخابات ادامه داد: امین بودن به مردم و نظام، بی طرفی، صحت عمل و شفافیت، شجاع و دقیق بودن از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم بازرسان انتخابات است، انتخابات یک امانت و حق الناس است و باید بازرسان به آن پایبند باشند، مردم رأی و سرنوشت خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند، خیانت در امانت در قانون جزای کشور دارای مجازات و کیفر خاص خود است، بازرسان باید تلاش کنند که رأی مردم در صحت کامل به مقصد برسد تا فرد اصلح و شایسته به عنوان نماینده برای مردم انتخاب شود.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور مأمور کنترل صحت و حسن انتخابات است و ما باید در این زمینه نظارت کنیم، گفت: نظارت در اجرای قانون انتخابات را داریم، در این راستا بازرسان باید شجاعانه عمل کنند زیرا اگر به وظایف خود در صیانت از آرای مردم به خوبی عمل کنیم آنها به ما اعتماد خواهند داشت.

طالبی طبق قانون به جز وزارت کشور به عنوان نهاد نظارتی و شورای نگهبان به عنوان نهاد اجرایی هیچ دستگاهی حق اعزام مأمور یا ناظر به شعب را ندارد، عنوان کرد: در جامعه بر مواردی از جمله تبلیغات زودهنگام نظارت داشتیم و در این مورد گزارشاتی از استان‌ها ارائه شد که در اختیار وزیر کشور نیز قرار گرفت.

وی درباره تبلیغات زود هنگام نیز گفت: در این میان بخشی از کار به تبلیغات نمایندگان کنونی مجلس که برای دوره یازدهم نیز کاندید شده‌اند باز می‌گردد و سئوال این است که آیا آنها نیز که در قالب وظایف نمایندگی خود کار کرده اند نیز مشمول تبلیغات زودهنگام شده اند یا خیر؟ بسیاری از این موارد شامل کار این نمایندگان نبوده و با ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و شورای نگهبان این موارد مطرح و حل شده است.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با عنوان اینکه در روزهای آینده شاهد تبلیغات تمامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، گفت: در این مرحله جایگاه‌هایی هستند که حتماً باید مراقبت شوند، دستگاه‌های دولتی حق ندارند که از جایگاه‌های خود به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده کنند، صدا و سیما و منبرهای نماز جمعه و تمامی افرادی که به عنوان نماینده دولت، کار می‌کنند حق ندارند به نفع یا علیه کاندیدای در نهاد یا سازمان خود تبلیغ کنند، باید مراقبت کرد که از امکانات دستگاه‌های دولتی در این راستا استفاده نشود.

طالبی با تاکید بر اینکه طبق ماده ۶۵ قانون، داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها فقط می‌توانند شایستگی‌های خود را معرفی کنند، عنوان کرد: آنها حق ندارند علیه کاندیدی دیگر صحبت کرده یا توهینی نسبت به آنها داشته باشند، اگر کسی حیثیت نامزدی دیگر را زیر سوال ببرد با وی برخورد قانونی می‌شود، گاهی کاندیداها در مواردی مانند حوزه تقسیمات کشوری قول‌هایی به مردم می‌دهند؛ در حالی که در حیطه تصمیم گیری آنها نیست و برای این موارد کمیته کشوری تصمیم گیری می‌کند، فعالیت احزاب و یا گروه‌های وابسته به کاندیداها نیز باید به دقت رصد شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به تشکیل گروه‌های ساختگی و ائتلافی در زمان انتخابات، افزود: در زمان انتخابات مواردی مانند آرای مجهول و یا رأی خریدن و یا معرفی نماینده از طرف افراد خاص برای نظارت بر شعب اخذ رأی مطرح می‌شود که این موارد نیز باید به دقت رصد شده و گزارش داده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز