خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری کردستان:

راه ارتباطی ۶۳ روستا براثر بارش برف مسدود شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۱۷۷

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بر اثر شدت کولاک برف راه ارتباطی ۶۳ روستای بازگشایی شده، دوباره مسدود شد.

به گزارش ایلنا، رامبد نوذری گفت: با وجود تلاش چند روزه راهداران از دیروز تاکنون راه ارتباطی ۲۷ روستا باز شد، ولی همچنان راه ارتباطی ۶۳ روستای این استان بر اثر شدت کولاک برف مسدود است.راه ارتباطی ۶۳ روستا مسدود شد.

نوذری افزود: راه‌های مسدود در این روستا‌ها شامل ۳۰ روستا در بانه، ۲۵ روستا در دیواندره، چهار روستا در سقز، سه روستا در بیجار و یک روستا در سنندج است.

نوذری با اشاره به اینکه بارش برف از شامگاه جمعه هفته گذشته در این استان آغاز و تا روز دوشنبه نیز ادامه داشت، افزود: از ابتدای آغاز بارش برف تاکنون برخی نقاط استان شاهد کولاک شدید بود که این پدیده در هفته جاری بار‌ها موجب مسدود شدن محور‌های اصلی، فرعی و روستایی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: راهداران در این مدت برای بازگشایی راه‌های مختلف استان در محور‌های بین شهری و روستایی تلاش‌های شبانه روزی داشتند که هم اکنون در نتیجه تلاش‌های آنان تمام محور‌های اصلی بازگشایی شده و از حدود ۳۰۰ روستایی که راه‌شان مسدود شده بود تنها راه ارتباطی ۶۳ روستا مسدود باقی مانده است.

نوذری با بیان اینکه در این مدت راه ارتباطی هیچ کدام از روستا‌ها بیشتر از ۲۴ ساعت مسدود نبود بلکه شدت کولاک موجب انسداد دوباره آن‌ها می‌شد، گفت: راهداران علاوه بر استقرار و آماده باش در محور‌های بین شهری استان هم اکنون در محور‌های روستایی مستقر شده‌اند و پیش بینی می‌شود در صورت فروکش شدن کولاک این راه‌ها تا اواخر امروز بازگشایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۶۹ راهدار استان در ۲۶ محور شامل ۱۹ محور شریانی و هفت محور غیر شریانی درگیر عملیات راهداری بودند که با استفاده از ۵۶۹ تُن نمک و ۳۳ دستگاه خودرو یک هزار و ۱۸۰ کیلومتر برروبی انجام دادند.

نوذری گفت: در محور‌های روستایی نیز ۱۱۲ نیروی راهداری بخش خصوصی و دولتی با استفاده از ۱۴۰ تن شن و نمک و ۸۴ دستگاه خودرو، ۷۵۰ کیلومتر عملیات راهداری و برف روبی انجام دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز