خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد در پایتخت کتاب ایران / حضور 315 ناشر در نمایشگاه

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۱۷۱

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد در محل دائمی نمایشگاه های بین­‌المللی استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم اظهار داشت: دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان یزد در سالی برگزار می‌شود که یزد، مزین به پایتخت کتاب ایران است. این برند بهانه‌ای برای هدفمندی و جهت‌مندی فعالیت‌ها در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

به گفته وی، در این دوره از نمایشگاه کتاب استان یزد، 106 ناشر عمومی، 104 نمایندگی بخش عمومی، 166 ناشر کودک و نوجوان و 36 نمایندگی ناشر کودک و نوجوان حضور دارند و بیش از 70 هزار عنوان کتاب را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

جوادیان‌زاده افزود: برگزاری بیش از 30 برنامه جنبی در حوزه کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های ما در این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: برای آینده چشم‌انداز خود را انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال 2022 قرار داده‌ایم و اگر داعیه‌های بزرگ داریم و دوست داریم در کانون توجه فرهنگ و نظر در جهان قرار گیریم، باید باور داشته باشیم که ظرفیت‌های عظیمی در این شهر نهفته است.

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: ما معتقدیم در جامعه‌ای که معجزه آن کتاب است و قسم به قلم به عنوان آیه ای ویژه در آن یاد می‌شود، انتظار می‌رود، کتاب در متن زندگی انسان‌ها قرار گیرد و از عناصر سبک زندگی انسان‌ها باشد.

محمدمهدی احمدی افزود: جامعه شناسان معتقدند که انسان‌ها فطرتا اجتماعی هستند و و الگوی آن‌ها نیز مبتنی بر جامعه پذیری بوده و انتخاب الگو نیز فطری است لذا قرآن که پیامبر را اسوه حسنه معرفی می‌کند بر همین مبنا است.

وی ادامه داد: انسان‌هایی می‌توانند الگوهای متعالی را انتخاب کنند که میزان آگاهی و معرفت بالایی داشته باشند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: منشا آگاهی کتاب و کتابت است و جامعه ای که رابطه منطقی با کتاب برقرار می‌کند جامعه آگاه است و طبیعتا آن جامعه آسیب‌ها بسیار در ان پایین است.

احمدی گفت: برای این که انسان‌ها بتوانند اسوه حسنه ای انتخاب کنند باید از افراد و الگوهایی انتخاب کنند که در تعالی زندگی آنها اثر داشته باشد و طبیعتا انسان‌های آگاه نیز به سراغ انسان‌هایی می‌روند که متعالی باشند.

وی بیان کرد: جامعه ایرانی که تامل در آن می‌شود، جامعه ای است که به لحاظ دینی و ملی، دارای تمدن و پیشینه تاریخی، مفاخر و علمای بزرگی است و از آن انتظار است که کتاب و کتابت در متن زندگی آنها قرار گیرد و کتاب به عنوان فضیلت و ارزش شناخته شود.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند جریان سازی خوبی در استان‌ها ایجاد کند تا جامعه و محققان با تازه‌های کتاب آشنا شوند و این بهانه ای برای قرار گرفتن کتاب در متن زندگی است.

به گزارش ایلنا، دوازدهمین نمایشگاه کتاب یزد با حضور 315 ناشر از امروز تا 29 بهمن در یزد دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز