خبرگزاری کار ایران

در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد؛

خسارت ۲۰۴ میلیارد تومانی سیل به راه‌های نیمه شمالی استان

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۰۵۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین برآوردها ۲۰۴ میلیارد تومان بابت بارندگی‌های سیل آسای دی ماه به راه‌های نیمه شمالی این استان خسارت وارد کرد.

 به گزارش ایلنا، ایوب کرد گفت: تخریب شانه راه‌های اصلی و فرعی، آب بردگی محورها، آسیب به رویه آسفالت، تخریب پل‌ها و سازه‌های کمکی از جمله مهمترین خسارات وارده به شبکه راه‌های ارتباطی نیمه شمالی استان در این مدت بوده است.
 
وی ادامه داد: ۳۰ تیم راهداری این اداره‌کل به همراه ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین همزمان با بروز سیلاب در طول محور‌های مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت بودند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بازگشایی راه دسترسی ۱۲۵ روستای درگیر سیلاب و برف در مناطق کوهستانی، رها سازی بیش‌از ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب و نجات سرنشینان آن‌ها و همچنین امدادرسانی به موقع و سریع جهت انتقال بیمار دیالیزی در یکی از روستا‌های اطراف میرجاوه و نجات جان مادر باردار در یکی از روستا‌های اطراف مهرستان را از دیگر اقدامات قابل نیرو‌های راهداری در سیلاب اخیر عنوان کرد.
 
وی از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و آمادگی نیرو‌های راهداری در برابر وقوع احتمالی سیل در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این اداره‌کل با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و احتمال جاری شدن سیلاب، برای جلوگیری از انسداد راه‌ها نسبت به شناسایی نقاط مستعد سیل، لایه‌روبی و بازگشایی دهانه پل‌ها، رودخانه‌ها، مسیل‌ها و همچنین تهیه لوله جهت مسیر‌های هدایت و خروج آب به سمت دریاچه هامون در منطقه سیستان اقدام کرده است.
 
کرد انجام اقدامات پیشگیرانه را عامل مهم کاهش خطرات احتمالی سیل بر شمرد و افزود: تیم راه‌سازی و راهداری وحدت سیستان برای جلوگیری از ایجاد بحران در شمال استان نسبت به خاکریزی نقاط در معرض آسیب دایک رودخانه هیرمند از سد سیستان تا روستای سنجری، تسطیح و رگلاژ دایک رودخانه هیرمند از سد سیستان تا لورگ باغ، بازگشایی و تنقیه دهانه پل بزرگ رودخانه هیرمند در محور ترانزیتی زهک – جزینک، ترمیم و همچنین تقویت دایک نیاتک اقدام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز