خبرگزاری کار ایران

معاون امداد هلال احمر استان خبرداد:

امدادرسانی به بیش از 800 مسافر در جاده های قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۹۶۶

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از امدادرسانی به ۸۹۲ مسافر درراه مانده بر اثر بارش برف طی ۲۴ ساعته در قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حکمت اله هاشمی اظهار کرد: این بسته‌های توزیعی در بین افراد اسکان داده شده شامل ۲ هزار و ۶۷۶ تخته پتو و ۸۲۹ بسته غذایی و جیره خشک بوده است.

معاون امداد و نجات استان با بیان اینکه عملیات امداد و نجات در جاده‌های اصلی و فرعی همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: به دلیل بارش سنگین برف در استان گیلان و مسدود شدن جاده‌های ارتباطی و گرفتار شدن حجم بالایی از مسافران در این استان، سازمان امداد و نجات درخواست نیروهای کمکی از استان قزوین کرد که ۱۰ گروه از نیروهای عملیاتی استان در قالب تیم های واکنش سریع به سرعت به استان گیلان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: همچنین اقلام زیستی شامل پتو و اقلام غذایی تهیه شده در قالب بسته بندی شامل کنسروجات و جیره خشک نیز تاکنون به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ بسته به همراه ۲ هزار و ۵۰۰ قرص نان جهت توزیع در بین حادثه دیدگان محور قزوین - رشت ارسال شد.

هاشمی گفت: با توجه به بسته شدن جاده‌های ارتباطی قزوین - رشت و بالعکس، اسکان اضطراری مسافران در راه مانده در پایگاه‌های بین شهری، مساجد و سایر فضاهای تعیین شده از قبل همچنان ادامه دارد و تمامی نیروهای امدادی استان با آمادگی کامل در جاده‌های ارتباطی در حال امدادرسانی هستند.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان به همراه تمامی گروه‌های دستگاه‌های امدادرسان شامل پلیس راه، راهداری، مدیریت بحران و نیروی انتظامی در حال بازگشایی مسیر از سمت امامزاده هاشم استان گیلان به سمت قزوین و اسکان مسافران در پایگاه‌های بین شهری و سایر فضاهای تعیین شده جهت اسکان اضطراری هستند.

هاشمی با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای این دستگاه، گفت: با توجه به بارش برف و برودت دما در روزهای اخیر و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما و وضعیت جوی ناپایدار ۱۸۰ نیروی عملیاتی مستقر در پایگاه‌های بین شهری و تیم واکنش سریع استان در قالب ۷۸ تیم با آمادگی کامل برای یاری رساندن به در راه ماندگان اقدام کردند.

وی در ادامه افزود: این افراد در مسیرهای ارتباطی برف گیر، کوهستانی و روستایی گرفتار شده بودند که امدادگران به یاری آنها شتافتند.

معاون امداد و نجات استان بیان کرد: شهروندان از تردد در مسیرهای فرعی و کوهستانی در شرایط جوی نامساعد و سرما و یخبندان خودداری نمایند و در صورت سفر البسه گرم، سوخت، تغذیه و وسایل ارتباطی خود را به همراه داشته باشند و در صورت بروز حادثه موارد را به پلیس و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر به شماره ۱۱۲ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز