خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس:

برای پرسشگری، نباید پرخاشگری کنیم/ «تغییر» توسط مردم انجام می‌شود نه پستونشینان

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۸۴۸

عضو هیات رئیسه و نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر درست رفتار نکنیم، نه تنها هویت خودمان را بازیابی نمی‌کنیم، بلکه هویت فرهنگی و نجابت ما تخریب می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری تازیانی در نشست با جمعی از فرهنگیان بندرعباس اظهار کرد: اگر بخواهیم به عنوان وظیفه و بر اساس آنچه قانون در اختیار ما گذاشته است عمل کنیم، ابتدا باید حق را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انسانی، مادی و فیزیکی در جهت رفع دردها و مشکلات استفاده کنیم، افزود: همه مسئولان و خصوصا نمایندگان مجلس باید پاسخگوی کار و اقدامات خود باشند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس‌شورای اسلامی ادامه داد: همه تجربیات اجرایی، مطالعات و کارهای پژوهشی خود با مبانی توسعه‌پایدار را، در قالب سه جلد کتاب نگارش کرده که برای دوری از شائبه‌ها، اصل کتاب‌ها اردیبهشت ماه رونمایی می شود. در عین حال و خلاصه‌هایی از این کتاب‌ها بزودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

آشوری اضافه کرد: امروز جامعه هرمزگان به یک بلوغ فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رسیده و می‌تواند بار توسعه خودش را  به دوش بکشد، در حالی که 30 سال قبل به بهانه عدم بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند و اثربخش، به ما خورده می‌گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله هرمزگان و نخبگان استان را متحمل رنج‌های زیادی کرد، بیان کرد: امروز این تفکرات تغییر پیدا کرده است. تلاش برای تغییر نگاه ملی، اقدام بزرگی است و امروز کسی به خودش اجازه نمی‌دهد چنین نگاهی نسبت به هرمزگانی‌ها داشته باشد، زیرا این مسئله با خودباوری، اعتماد به نفس و تجربیات موفق در عرصه‌های مختلف به حالت صحیح خود تبدیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه با این وجود به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید گام‌های استوارتر و پایدارتر برداریم، خاطرنشان کرد: همین گام‌های برداشته شده رشد، تعالی و تغییراتی را در جامعه ایجاد کرده است.

آشوری با اشاره به بخش‌هایی از کتاب توسعه هرمزگان، گفت: برای تغییر و تحول در جامعه برای احساس رضایتمندی اولین گام این است که جامعه را مطالبه‌گر بار بیاوریم، البته مطالبه‌گری باید منطقی باشد، زیرا اگر شیوه مطالبه‌گری ما منجر به افزایش هزینه برای مردم باشد، خطا کرده‌ایم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه مطالبه‌گری باید در تامین حقوق و رفع نارسایی‌های مردم و در جهت رفع مسائل اساسی آنها باشد، گفت: مردم داوران خوبی هستند و ترازوی مردم، دقیق‌ترین معیار برای وزن کردن انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه پرسشگری در قانون اساسی برای هر ایرانی به عنوان حق در نظر گرفته شده و جامعه پرسشگر جامعه با نشاطی است، گفت: نباید اجازه دهیم حرفی به منظور تحقیر مردم استان مطرح شود.

آشوری با تاکید بر اینکه برای پرسشگری، نباید پرخاشگری کنیم، رعایت ادب و اخلاق در انتقاد کردن را ضروری دانست و گفت: با پرخاشگری،«حق» گم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر درست رفتار نکنیم، نه تنها هویت خودمان را بازیابی نمی‌کنیم، بلکه هویت فرهنگی و نجابت ما تخریب می‌شود، اظهار کرد: تغییر نگاه به سرمایه‌های انسانی هرمزگان محصول ممارست و درک صحیح از مطالبه حقوق است.

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تقویت روحیه پرسشگری از همه کسانی که می‌توانستند در مسیر این هدف بزرگ نقش‌آفرینی کنند، بهره‌گیری شد و امروز کسی نگاه کج به هرمزگان و هرمزگانی‌ها را ندارد و اگر هم چنین نگاهی وجود داشته باشد، جرأت بیان آن را ندارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی شناخت ظرفیت‌های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای برداشتن گام‌های استوار و پایدار و رسیدن به هدف‌ها، حتما باید مبنای حرکت را تببین کرده و استان را درست بشناسیم و برای رسیدن به هدف‌گذاری‌ها و حل کردن نارسایی‌ها، باید با هم حرکت کنیم.

آشوری همچنین عنوان کرد: چهار دوره حضور در مجلس شورای اسلامی باعث شده سنجیده‌تر از قبل عمل کنم، خاطرنشان کرد: کارهای صورت گرفته توسط ما به عنوان نمایندگان و همه مسئولان، حاصل تلاش جمعی بوده است.

وی با اشاره به هوشیاری و بیداری جامعه نخبگان استان، بیان کرد: در مقوله پاسخگویی مسئولان، طبق فرموده امام خمینی(ره) ما خادمین ملت هستیم و مسئولین در نظام جمهوری اسلامی وظیفه‌ای جز خدمتگذاری ندارند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه ما نیازمند نقد هستیم، زیرا نقدهای خیرخواهانه و مشفقانه هدیه‌ای از طرف مردم برای مسئولین است که اگر دچار غفلت می‌شوند، از مسیر بازگردند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه غرور و غفلت آفت قدرت است، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی کشورهایی که اعتقادات دینی ندارند، برای کنترل قدرت و غرور، مکانیزم‌های مختلفی تدوین و اجرا شده است.

عضو هیات رئیسه  مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار به تغییر است، مردم درباره آن تصمیم گرفته و آن را مشخص می کنند نه پستو نشینانی که در دل مردم شبهه ایجاد می‌کنند.

آشوری صداقت‌ورزی و امانت‌داری را موجب احساس رضایت در مردم دانست و بیان کرد: نگاه درست و قانون‌مداری شرط اصلی تغییر است.

وی به تشکیل بنیاد فرهنگ و توسعه هرمزگان برای شناخت بهتر استان و حرکت درمسیرهای مشخص اشاره و تصریح کرد: اگر پشتوانه اجتماعی وجود داشته باشد و مشارکت‌پذیری تقویت شود، سرعت این حرکت بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز