خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در لامرد :

1200 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۷۵۷

وزیر بهداشت از فعالیت 1200 شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف در کشور خبر داد و گفت: تعداد تخت های بیمارستانی در سال های پیش از انقلاب اسلامی ۵۶هزار تخت بود که در طول سال های پس از انقلاب، به ۱۲۰ هزار تخت افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سعید نمکی ضمن تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: قبل از انقلاب حدود 14 هزار پزشک داشتیم که آن هم اکثرا پزشکان خارجی بودند.

وی ادامه داد: در سه استان هرمزگان،بوشهر و فارس جمعا 60 متخصص نداشتیم اما امروز در یکی از شهرستای این دیار، 60 متخصص داریم و این درحالی است که سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، تنها ۶ دانشکده علوم پزشکی در کشور وجود داشت ولی امروز این تعداد به ۶۶ دانشگاه و دانشکده در کشور افزایش پیدا کرد و  تربیت متخصصان برجسته، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت اضافه کرد:  در حوزه سلامت، خانه های بهداشت کشور از هزار و ۸۰ مورد، اکنون به ۱۸ هزار مرکز افزایش و تا دورترین مناطق کشور نیز توسعه یافته است.

نمکی آمار واکسیناسیون جمعیت بیش از ۸۰میلیونی کشور را نیز ۱۰۰درصد عنوان کرد و افزود : امسال به عنوان پیشتاز در کشورهای منطقه، موفق به دریافت گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شدیم و امیدواریم ریشه کنی مالاریا را نیز به زودی جشن بگیریم.

فعالیت 1200 شرکت دانش بنیان در کشور

وزیر بهداشت به موفقیت های نظام سلامت کشور در عرصه خدمات دارویی اشاره کرد و افزود: در سال های پیش ، تنها ۲۵درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می شد و اکنون علاوه بر افزایش این آمار به ۹۷ درصد، موفق به صادرات دارو به دیگر کشورها نیز شده ایم و کمبودهای دارویی، نسبت به سال گذشته، به یک سوم کاهش یافته است.

وی افزود: با پیشرفت های قابل توجه هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند.

وزیر بهداشت، راه اندازی خدماتی مانند دستگاه MRI را از آرزوهای شهرهای بزرگ کشور در سال های پیش از انقلاب اسلامی برشمرد که اکنون به برکت انقلاب اسلامی، در تمامی مناطق کشور در حال تحقق است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز