خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مزیت‌های ملی سازمان جهانی زعفران برای ایران/ حذف واسطه ها و جلوگیری از نوسان قیمت طلای سرخ

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۲۲

پیشنهاد دهنده و طراح سازمان جهانی زعفران (اوسِک) گفت: ایجاد این سازمان برای ایران دارای مزیت های فراوانی از جمله کنترل بازار جهانی زعفران است.

سید احسان مصطفوی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، گفت: هم اکنون بازار جهانی زعفران به دلیل عدم نظارت دارای نوسان فراوانی است که باعث افزایش و یا کاهش قیمت و نارضایتی افراد مختلفی از جمله کشاورزان شده و یکی از مزایای ایجاد سازمان جهانی جلوگیری از نوسانات غیر ضروری بازار زعفران است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات بازار زعفران وجود واسطه گران غیر ضروری در این حوزه است که باعث افزایش کاذب قیمت و نارضایتی مصرف کنندگان شده و سازمان جهانی زعفران قصد حذف این واسطه گران غیر ضروری را دارد.

مصطفوی گفت: ایجاد برند ملی زعفران برای صادرات این محصول نیز از جمله اهداف و مزیت های ایجاد سازمان جهانی زعفران (اوسِک) برای ایران است .

پیشنهاد دهنده و طراح سازمان جهانی زعفران (اوسِک) افزود:یکی از اولویت های ایجاد این سازمان ، فرهنگ سازی و ترویج مزیت های مصرف زعفران برای افراد مختلف است،زعفران دارای خواصی زیادی برای بیماری ها و ایجاد نشاط برای انسان است و باید تمامی اقشار جامعه با این مزایا آشنا شوند و از این طریق میزان مصرف زعفران برای افراد را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای فرهنگ سازی در جامعه باید از پایه شروع کرد، گفت: قصد داریم از طریق ورود به کتاب های درسی دانش آموزان در مقاطع مختلف ، برای استفاده زعفران فرهنگ سازی و از کودکی، افراد را با مزایای زعفران آگاه کنیم.

مصطفوی افزود:همچنین قصد داریم با ایجاد رقابت مشارکتی بین تولیدکنندگان ، صادرکنندگان و واسطه گران بازار زعفران ایجاد همدلی و اتحاد کنیم  زیرا این کار منافع بسیاری برای کشور و دست اندرکاران بازار زعفران دارد.

پیشنهاد دهنده و طراح سازمان جهانی زعفران گفت:ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزان در حوزه زعفران و راه اندازی صندوق مدیریت مازاد و یا کمبود تولید زعفران نیز از دیگر مزایای این سازمان است که در پیشبرد اهداف ملی در کنترل و مدیریت بازار جهانی بسیار موثر است.

مصطفوی افزود:بحث آموزش کاشت ، داشت و برداشت و همچنین استفاده از مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از محققان و پژوهشگران موثر در حوزه زعفران نیز از مزایای مثبت ایجاد سازمان جهانی زعفران است که میتواند با ایجاد همدلی بین دانشگاه و صنعت باعث افزایش بهره وری زعفران شود.

وی گفت:سازمان جهانی قصد دارد تا از طریق بارورسازی و تجاری سازی ایده های دانشجویی در حوزه زعفران از افراد خلاق و توانمندی که دارای ایده هستند نیز حمایت کند که این امر نیز منجر به حمایت ملی از ایده های دانشجویان کشور خواهد شد.

 وی در پایان گفت: یکپارچه سازی استانداردهای جهانی و اخذ این گواهینامه ها برای ایران باعث افزایش سهم جهانی زعفران برای ایران خواهد شد که این امر نیز از مهم ترین اهداف سازمان جهانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز