خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

تایید صلاحیت 66 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۱۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از تایید صلاحیت 66 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن جعفری در جلسه ستاد انتخابات استان که در محل دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما در حوزه اجرای انتخابات برای جوامع هدف خود نظیر مجریان انتخابات در ابعاد گوناگون، داوطلبان نمایندگی، مردم و احزاب برنامه‌ریزی کرده و درحال اجرای آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای فرآیند زمانبندی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 18 گام اساسی تعریف شده‌ است، افزود: هم‌اکنون در فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی استان، گام 13 اقدامات را پشت سر گذاشته‌ایم و منتظر اعلام لیست نهایی داوطلبان از سوی شورای نگهبان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به حوزه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون در گام 16 زمانبندی اقدامات انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستیم، به این ترتیب کمیسیون‌ بازرسی حول محور انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان برای نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی داوطلبین در حال برگزار است.

جعفری با اشاره به جزئیات نحوه تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان، تصریح کرد: هم‌اکنون 5 نفر داوطلب مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت آن‌ها تایید شده است، برنامه‌های تبلیغاتی خود را آماده کرده‌اند، لذا بنا است که فردا این برنامه‌ها در کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات طرح شده و از تاریخ 23 بهمن‌ ماه بر اساس قرعه کشی انجام گرفته در دو بخش رادیو و تلویزیون پخش شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حوزه تعیین صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: 66 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی تایید صلاحیت شده‌ و فضا آماده رقابت پرشور و سالم است، همچنین از بابت حضور باشکوه مردم هم دغدغه‌ای متوجه استان نبوده و آمادگی کامل در حوزه اجرا وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با تاکید براینکه ارتقای سلامت انتخابات همواره دغدغه جدی ما بوده است، افزود: هم‌اکنون دشمنان در فضای شبکه‌های اجتماعی، مجازی و ماهواره‌ای به دنبال خدشه وارد کردن به سلامت انتخابات هستند که باید هوشیار باشیم و از اقدامات شرورانه آن‌ها جلوگیری کنیم.

جعفری در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به نقش موثر دستگاه‌های احراز هویت برخط در سهولت انجام رای‌گیری انتخابات، یادآور شد: پیرامون آشنایی با این دستگاه و نحوه کاربردش، اخیرا جلسه‌ای با حضور خبرنگاران استان برگزار و مزایای این دستگاه تشریح شد، همچنین خبرنگاران با کارت ملی خود به صورت آزمایشی یک مرتبه از طریق این دستگاه احراز هویت شدند و کلیات سیستم احراز هویت برخط را بررسی کردند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون آموزش‌های لازم در خصوص نحوه استفاده از این دستگاه به اعضای ستاد انتخابات، مجریان و فرمانداری‌های استان ارائه شده و از طریق رسانه ملی و اصحاب‌رسانه نیز آموزش مردمی در دستور کار است، در این راستا طی چند روز آینده تعداد 4 هزار و 710 دستگاه احراز هویت برخط برای انجام فرآیند برگزاری انتخابات به خراسان رضوی تحویل داده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور، تبصره‌های مواد و بندهای ابلاغی را تبیین کرد و افزود: در جلسه روز گذشته این موضوع در قالب همایشی برای کلیه داوطلبان استانی تشریح شده است و مقدمات اجرای قانون مذکور با همکاری هیات محترم نظارت استان درحال آماده‌سازی و اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز