خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی به ما اعتماد به‌نفس داد/ آذربایجان را به جایگاه درخشان خود برمی‌گردانیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۹۶

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما اعتماد به نفس داده است، گفت: به‌رغم تمام مشکلات می توانیم با همت و همدلی آذربایجان شرقی را به جایگاه درخشان اقتصادی خود باز گردانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در شهرستان مرند، گفت: آرامش، امنیت، اقتدار و استقلال امروز کشور، مرهون مجاهدت و جان‌فشانی شهداست.

وی با اشاره به وضعیت کشور در ایام پیش و پس از انقلاب اسلامی، گفت: وابستگی همه جانبه به استکبار جهانی در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی از مهم‌ترین علل خیزش و انقلاب مردم ایران بر ضد رژیم طاغوت بود.

پورمحمدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار بر ضد جمهوری اسلامی ایران، گفت: به‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلات اقتصادی، صادرات استان در سال جاری بیش از  ۵۰ درصد افزایش یافته و درآمد ارزی نیز به دو و نیم میلیارد دلار رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی، تحریم اقتصادی را بزرگترین حربه دشمنان دانست و افزود: اگر این مرحله را هم پشت سر بگذاریم، آمریکا دیگر نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

پورمحمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حال رسیدن به قله است و با توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی، تحریم‌ها و فشارهای دشمنان را پشت سر خواهد گذاشت.

پورمحمدی به گذشته تاریخی تبریز و آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه از گذشته‌هایی نه چندان دور از جایگاه اصلی و درخشان خود فاصله گرفته ایم که باید نهایت تلاش خود را برای بازگشت به آن انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه به‌رغم اینکه تحریم ها شرایط سختی برای ما ایجاد کرده اما ما این تهدید را به فرصت تبدیل کرده ایم، گفت: با وجود این تحریم ها ۶۵ درصد از قطعات مورد نیاز صنایع که در گذشته از خارج وارد می شد، اکنون در داخل تولید می شوند.

بزرگترین و مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال در شهرستان مرند افتتاح شد،این کشتارگاه با مساحت ۴۰ هزار متری و زیربنای ۵ هزار و ۵۶۶ متربع، ظرفیت کشتار ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز