خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان قزوین خبرداد:

بارش برف در کلیه محورهای قزوین/ آماده باش 350 راهدار جهت برف روبی جاده ها

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۷۱

مدیرکل راهداری استان قزوین گفت: تمامی گردنه‌های استان قزوین با بارش برف همراه است و 350 راهدار آماده عملیات برف روبی هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، جوادحق‌لطفی اظهار کرد: بارش برف از نخستین ساعات امروز در بیشتر نقاط استان، به خصوص مناطق کوهستانی و سردسیر آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و مناطق شمالی استان، به خصوص شهر معلم کلایه با مه صبحگاهی همراه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اشاره به عملیات برفروبی و نمک‌پاشی سطح راه‌های کوهستانی و گردنه‌ها از سوی راهداران، تصریح کرد: از آغاز فصل سرمای امسال نیروهای راهداری در ۹ مورد آماده‌باش کامل بوده و برای بازگشایی معابر اصلی و فرعی نیز تاکنون ۱۷ هزار تن ماسه و نمک به کار گرفته شده است.

حق لطفی با بیان اینکه هم اکنون گردنه‌های قسطین لار، آوج، بهرام آباد، هجیب و کوهین با بارش برف و کولاک همراه بوده و دمای هوا در این مناطق نیز بسیار پایین است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تردد خودروها در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است نیروهای راهداری در سطح جاده‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مسافران در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور استان است، یادآور شد: مسافران و رانندگانی که در سطح راه‌های ارتباطی استان قزوین سفر می‌کنند در صورت بروز هر حادثه و اتفاقی بلافاصله با ماموران راهداری و پلیس تماس بگیرند.

این مسئول عنوان کرد: ۳۵۰ نیروی راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در طول راه‌های ارتباطی و ۲۶ راهدارخانه قزوین تا اواخر روز سه‌شنبه در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. 

قزوین از نظر تعداد گردنه‌های برف گیر پنجمین استان کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز