خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان حوزه کشاورزی در تایباد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۲۴۵

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با مشارکت بانک کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر 210 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان حوزه کشاورزی پرداخت شده که 50 میلیارد ریال آن طی یک سال اخیر پرداخت شده است.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات پرداختی تعداد ۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۸ دستگاه انواع ادوات جدید کشاورزی شامل بذرکار و سمپاش خریداری شده است.

وی افزود: شهرستان تایباد با دارا بودن ۳۲۰ حلقه چاه عمیق و ۶۰ رشته قنات فعال و نیز سطح زیر کشت سالانه بالغ بر ۴۲ هزار هکتار یکی از شهرستان‌های مطرح در حوزه کشاورزی و دامپروری است.

میری دیسفانی با اشاره به اینکه 85 درصد اقتصاد تایباد بر پایه کشاورزی و صنایع وابسته به آن استوار است، بیان کرد: بیش از هفت هزار نفر بهره‌بردار مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند که به نوعی باعث اهمیت این بخش در بین سایر بخش‌های تولیدی شده است.

وی مطرح کرد: این شهرستان در تولید برخی محصولات مانند غلات، محصولات جالیزی، زعفران و گل محمدی هم به لحاظ سطح زیر کشت و هم از نظر کمی و کیفی حائز رتبه‌های برتر در استان بشمار می‌رود.

مدیر جهادکشاورزی تایباد تصریح کرد: این شهرستان همچنین بالغ بر ۱۲۰۰ دستگاه تراکتور، فعالیت‌های مرتبط با حوزه مکانیزاسیون زراعی و باغی را انجام می‌دهند که یکی از سیاست‌های شاخص جهاد کشاورزی در افزایش بهره‌وری در کنار سایر برنامه‌های ابلاغی؛ نوسازی ناوگان، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون کشاورزی با هدف افزایش تولید در واحد سطح، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت کار زراعی و باغی و نیز آماده‌سازی بستر و عملیات کشاورزی و اجرای آن در زمان کوتاه است.

وی با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان در حوزه کشاورزی اظهار کرد: به عبارت کلی نوسازی ناوگان مکانیزاسیون یکی از راه‌های گذر از کشاورزی سنتی و پرهزینه به سمت کشاورزی صنعتی، پایدار و عملی است و با گذشت زمان و محدودیت منابع نقش و جایگاه این حوزه از ویژگی  بیشتری برخوردار می‌شود و گستره وسیع آن بیانگر این مطلب است که عملاً بدون حضور آن دستیابی به اهداف هر یک از بخش‌های کشاورزی غیر ممکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز