خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی؛

اولین مینی پالایشگاه تولید بنزین در مرز دوغارون افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۹۹

با حضور مسئولان استانی و شهرستان، اولین مینی پالایشگاه تولید بنزین در مرز دوغارون تایباد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، این پالایشگاه در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع با حضور معاون زیارت استانداری خراسان رضوی، نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان اجرایی تایباد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 سعید زهتابی، سرمایه‌گذار این پروژه و یکی از معین‌های اقتصادی شهرستان تایباد در مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی خراسان رضوی در مراسم افتتاح این پالایشگاه گفت: یکی از سیاست‌های کلان صنعت نفت ساخت و راه‌اندازی واحدهای کوچک پالایشگاهی در استان‌های مختلف کشور است و این مینی پالایشگاه با همین هدف در نقطه صفر مرزی به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: این شرکت با احداث مینی پالایشگاه تولید فرآورده‌های نفتی از قبیل هیدروکربن‌های سبک و سنگین، مازوت، نفت کوره و روغن موتور با ظرفیت تولید اولیه روزانه 500 تُن در روز در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون هم مرز با افغانستان فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: تاکنون 1038 تفاهم‌نامه اقتصادی در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی بین معین‌های اقتصادی این استان منعقد شده است.

 محمد صادق براتی در سفر به شهرستان تایباد و در افتتاح اولین مینی پالایشگاه تولید بنزین در مرز دوغارون اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 3100 طرح اقتصادی با اعتبار 130 هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری شده است، همچنین تا پایان سال، 1491 طرح اقتصادی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در بحث اقتصادی الگویی موفق برای سایر استان‌ها محسوب می‌شود و این امر مهم عاملی برای توسعه اقتصادی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز