خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون استان به ایلنا خبر داد:

اهدای خون در قزوین 6 دهم درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۶۶

مدیر کل انتقال خون استات قزوین از افزایش6 دهم درصدی اهدای خون در قزوین در ده ماهه امسال نسبت به پارسال خبرداد.

 مهدی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: مجموع افراد مراجعه کننده به اداره کل انتقال خون استان 44 هزار و 484 نفر بوده که از این میزان 33 هزار و 148 نفر شرایط اهدای خون را داشته اند و این میزان، رشد 6 دهم درصدی خونگیری را در ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

مدیر کل انتقال خون استان افزود: از این میزان افراد ذکر شده که خون اهدا کرده اند 2 هزار و 56 نفر زن و 31 هزار و 92 نفر مرد بوده اند.

اکبری اعلام کرد: مجموع ارسال فرآورده های خونی به بیمارستان های استان 19180 مورد و به سایر پایگاه ها 14193 مورد بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: سمینارهای هموویژلانس که هر ساله در استان، با محوریت مدیریت مصرف خون بیمار برگزار می شود تاثیر بسزایی در کاهش ضایعات فرآورده های خون و بازگشتی از بیمارستان ها را همراه دارد و موجب حفظ و ادامه روند این موفقیت ها در مراکز درمانی می شود.

این مسئول بیان کرد: همچنین در این برنامه پزشکان هموویژلانس، مسئولان بانک خون و بخش آموزش بیمارستا‌ن‌های استان حضور داشته و به بحث و تبادل نظر در زمینه جنبه‌های مختلف تزریق خون و راهکارهای افزایش سلامت خون و کاهش عوارض عفونی در گیرنده‌های خون با هدف ارتقاء  سلامت بیماران می پردازند.

مدیر کل انتقال خون استان میزان اهدای خون به ازای هر 1000 نفر جمعیت را در سال جاری، 29/95 اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز