خبرگزاری کار ایران

قاسم پور خبر داد:

کرج ؛ پیشگام در ابلاغ نامه شفافیت منابع مالی تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۰۷۰

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد از ابلاغ نامه شفافیت و نظارت مالی بر فعالیت های نامزدهای انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: تمامی حساب های بانکی نامزدهای تأیید صلاحیت شده تا قبل از آغاز تبلیغات احصاء وضعیت می شود.

به گزارش ایلنا، غفور قاسم‌پور صبح یکشنبه از ابلاغ نامه شفافیت مالی به نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس خبر داد و گفت:در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون «شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» و در پی دستور استاندار محترم، به فوریت و تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات، خطاب به نامزدهای تأیید صلاحیت شده نامه مذکور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: حساب های نامزدها بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت به منظور اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار می گیرد.

قاسم پور افزود: بر این اساس همه امکانات و منابع تأمین مالی تبلیغات و هرگونه فعالیت های انتخاباتی نامزدها، اعم از نقدی و غیرنقدی  باید از طریق اسناد بانکی یا از طریق الکترونیکی و شماره حساب انجام شود.

وی اضافه کرد: طبق ماده هشت طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات، همه نامزدها موظفند، علاوه‌ بر اعلام شماره حساب، شخصی را به‌عنوان نماینده مالی، به‌همراه مشخصات کامل آن به حسب مورد به وزارت کشور، فرمانداری‌ها و یا بخشداری‌ها معرفی کنند، تغییر نماینده مالی تنها  با اعلام رسمی آن به مراجع مربوطه امکان‌پذیر است.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد تصریح کرد: همچنین حداکثر هزینه هر نامزد در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی‌های هر حوزه به پیشنهاد وزارت کشور و به تائید هیات مرکزی نظارت می‌رسد و میزان کمک‌های اشخاص حقیقی به یک نامزد حداکثر ۲۰ درصد سقف هزینه انتخاباتی نامزد ها تعیین شده‌است.

وی افزود: هزینه‌های انتخاباتی هر نامزد برابر ماده ۶ این قانون مشخص شده‌است و سایر هزینه‌ها به جز موارد مشخص شده ممنوع و در حکم خرید و فروش رای به حساب می‌آید و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها  مکلفند که ضمن تذکر کتبی مراتب را به مراجع قضایی و هیات‌های اجرایی و نظارت گزارش دهند.

قانون شفافیت منابع مالی نامزدهای انتخابات مجلس، مشتمل بر ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به تایید شورای نگهبان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز