خبرگزاری کار ایران

بخشدار الموت شرقی مطرح کرد:

دریاچه اوان بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۹۴

بخشدار الموت شرقی گفت: دریاچه اوان یک ظرفیت مناسبی است تا صنعت گردشگری را در منطقه الموت و استان قزوین رشد و توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، احمد محمدی اظهار کرد: در یک دهه گذشته برنامه جامع برای بهره‌مندی مناسب از دریاچه اوان تدوین نشده و به همین دلیل این جاذبه زیبای طبیعی با تهدیدات و آسیب‌های فراوانی روبرو شده است.

بخشدار الموت شرقی با بیان اینکه تمام اقدامات اقتصادی و گردشگری در این دریاچه به بلیت فروشی و اجاره قایق خلاصه شده است، اضافه کرد: این در حالی است که دریاچه اوان به لحاظ تنوع زیستی و ویژگی‌های منحصر به فرد دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

محمدی به تخریب حریم دریاچه اوان اشاره کرد و افزود: هم اکنون جریانات سیلابی از سمت شرق این دریاچه به علت نبود گابیون (مانعی در برابر ریزش‌های خاکی)، به داخل دریاچه رفته و به حریم رودخانه آسیب زده است.

به گفته این مسئول فقدان زیرساخت‌های مناسب و مدیریت پسماند در کنار دریاچه اوان سبب شده که گردشگران و مسافران بدون توجه به این محیط زیست طبیعی، پسماندهای خودشان را باقی بگذارند و حتی تعدادی از آنها را به داخل دریاچه بیندازند.

وی با بیان اینکه ورود کودهای شیمیایی کشاورزی برای سلامت آبزیان دریاچه  اوان خطرناک است،بیان کرد: برخی از مردم معتقدند  کودهای شیمیایی بالادست پس از آبیاری غرقابی به داخل دریاچه وارد می‌شود که لازم است برای صحت این موضوع کارشناسان زیست محیطی اقدامات لازم را انجام دهند.

بخشدار الموت شرقی خاطرنشان کرد: توجه به دریاچه اوان نه تنها به رشد و رونق اقتصادی الموت منجر می شود بلکه می تواند به رونق گردشگری استان قزوین نیز کمک فراوانی کند.

محمدی یادآور شد: ورود بخش خصوصی برای مدیریت این دریاچه با نظارت دستگاه‌های دولتی تنها راهکار موجود برای استفاده و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های دریاچه اوان است.

دریاچه نمونه گردشگری اوان در نبخش رودبار الموت شرقی در شرق استان قزوین قرار دارد و فاصله آن تا مرکز استان ۸۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز