خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد:

توزیع 580 تن نهاده دامی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۴۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۸۰ هزار تن از انواع نهاده‌های دامی در استان توزیع شده است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر فتحی در جلسه کارگروه تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: این نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه و تامین می‌شود و اتحادیه ها در توزیع نهاده های دامی باید دقت لازم را داشته باشند تا این نهاده ها به دست تولیدکنندگان واقعی محصولات دامی برسد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه های دامداران، نقش اصلی و وظایف اساسی خود را که در اساسنامه مربوطه قید شده است به نحو احسن انجام دهند، اظهار کرد: مدیریت نهاده های یارانه دار تنها یکی از وظایف اتحادیه ها است و اتحادیه های دامی باید بر سایر موارد اعضای خود دخل و تصرف کافی داشته و نظارت جامعی بر آنها اعمال کنند.  

وی با تاکید بر این موضوع که اتحادیه های دامپروری با توجه به وضعیت فعلی کشور باید دقت مضاعفی در امر تولید داشته باشند، ادامه داد: اتحادیه های دامی باید از فرصت های ایجاد شده در راستای حل مشکلات بخش، تولیدکنندگان این حوزه را متشکل کرده و نسبت به افزایش اعضاء اقدام لازم را انجام دهند.   

فتحی با اشاره به اینکه اتحادیه‌های دامی باید جامعه خود را زیر چتر حمایتی قرار دهند، افزود: این اتحادیه ها باید با احصاء تعداد دام های اعضای خود اعم از دام های سبک و سنگین نسبت به پلاک دار کردن دام ها، تهیه نهاده های یارانه دار و مدیریت سایر موارد اعضا گام های موثرتری بردارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، اظهار کرد: پلاک کوبی دام ها فرصت مغتنمی است که اتحادیه ها با استفاده مناسب از این ظرفیت می توانند اعضای خود را افزایش و نسبت به ارائه خدمات تجدید نظر کنند.

وی گفت: اتحادیه های دامی به عنوان سیاست گذاران این بخش مسائل و مشکلات جامعه هدف خود را شناسایی و ساز و کارهای علمی و عملی خود را برای رفع این موارد و مشکلات به کار بندند.

فتحی در ارتباط با پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن دامها، اظهار کرد: پلاک کوبی دامها یک تکلیف قانونی است و همه باید به آن تمکین کنیم اتحادیه های دامی به عنوان متولیان این بخش، در عملیاتی کردن این مهم در اولویت اول قرار دارند و رسالت اصلی آنها بشمار می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به قانون تمرکز وظایف جهادکشاورزی، اظهار کرد: براساس تصمیم سران سه قوا، امور مربوط به بازرگانی محصولات بصورت موقت به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز