خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی از پوستر آرت اکسپو؛

حفظ خانه هنر تبریز، وظیفه همگانی/ سهم خبرنگاران در فرهنگ بسیار ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۴۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: برای ثبت کتابخانه خانه هنر به عنوان کتابخانه ملی زحمات زیادی کشیده شده و حتی یونسکو از آن به عنوان کتابخانه دوستدار هنر ثبت کرده برای همین تبدیل آن به ساختمان اداری کار درستی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدپور در مراسم رونمایی از پوستر آرت اکسپو  در‌باره  اهمیت نقش خبرنگاران در اشاعه فرهنگ و هنر اظهار داشت: اهمیت کار خبرنگاران و سهم‌شان در فرهنگ بسیار ارزشمند است و به همین دلیل به خود می‌بالیم که چنین خبرنگاران فعال در عرصه هنر داریم.

وی آرت اکسپو تبریز را در راستای فرهنگ و هنر و کسب‌وکارهای هنری دانست و گفت: پیوست فرهنگی همه اتفاقاتی که در سطح استان در همه حوزه‌ها رخ می‌دهد را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی منابعی را برای کارهای هنری و فرهنگی اختصاص دادند و حتی شاید فراتر از یک درصد این اتفاق رخ داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در گسترش فرهنگ عنوان کرد: از شهرداری‌های استان به عنوان مجموعه‌های خدمترسان انتظار می‌رود که با گسترش المان‌های فرهنگی و مذهبی برای رشد فرهنگ و هنر در کنار سایر حوزه‌ها همکاری کنند.

وی با اشاره اکسپو آرت چهارم را حرفه‌ای تر از دوره‌های قبل دانست و گفت: اکسپو با مجموعه‌داری رابطه مستقیم دارد و هرقدر مجموعه داری رشد کند اکسپو آرت نیز رشد و پیشرفت خواهد داشت. برگزاری اکسپو آرت کمک شایانی به معرفی هنرمندان برجسته نیز خواهد کرد.

محمدپور سرانه فرهنگی در کشور و به ویژه استان را بسیار خواند و یادآور شد: طی چهل سال گذشته سرانه فرهنگی و هنری افزایش چشمگیری پیدا کرده اما باز هم سرانه فرهنگی ما در آذربایجان‌شرقی بسیار کم است.

وی در پاسخ به وضعیت خانه هنر تبریز و انتقال ساختمان شورا به این مجموعه ابراز داشت: هیچوقت ادعای مالکیت برای زمین خانه هنر نکردیم و دستگاه قضایی باتوجه به شکایت شهرداری به مالکیت شهرداری تبریز رای داده است در صورتیکه حتی اگر از خود ما می‌پرسیدند، اعلام می‌کردیم که این ملک متعلق به شهرداری است.

محمدپور با بیان اینکه حفظ خانه هنر دستاورد ملی و وظیفه همگانی است، یادآور شد: برای ثبت کتابخانه خانه هنر به عنوان کتابخانه ملی زحمات زیادی کشیده شده و حتی یونسکو آن به عنوان کتابخانه دوستدار هنر ثبت کرده است. سال ۸۵ برای این کتابخانه مجموعه مناسبی ایجاد شد و پنجمین موزه کاریکاتور جهان آنجا راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شکایت از فرهنگ و ارشاد غیرمدبرانه بوده است، اظهار داشت: طبق ابلاغیه معاون اول رییس جمهور وقت هیت حل اختلاف در چنین مواردی با استاندار تشکیل جلسه می‌دهند و این جلسه نیز سه بار برگزار شده و بر حفظ هویت خانه هنر تاکید شده است و رجوع به دستگاه قضایی غیرمدبرانه بود.

این مقام مسئول با درخواست از شورای شهر تبریز بیان داشت: از شورای شهر انتظار داریم، اجازه دهند خانه هنر با همان هویت به کار خود ادامه دهد. رایی که دستگاه قضایی صادر کرده روی چشم ماست اما دستگاه قضایی هم دوستدار فرهنگ و هنر است و همواره بی‌شائبه از ما حمایت کرده و امیدواریم به این حمایت‌ها ادامه دهند تا یک اثر ملی را از فهرست آثار ملی حذف نکنیم.

در این جلسه منصور برادران، قائم مقام معاون فرهنگی شهرداری تبریز نیز در خصوص حواشی خانه هنر اظهار داشت: مالکیت محل متعلق به شهرداری است و شهرداری باید تعیین و تکلیف آن را انجام دهد اما از زمانیکه از شهرداری‌ها از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند، شهرداری تبریز دوشادوش دیگران کار فرهنگی انجام می‌دهد و بنده نیز به عنوان شخص حقیقی تلاش می‌کنم تا این خانه هنری باقی بماند.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: اگرچه امروز هجمه‌ها به شهرداری تبریز به این خاطر است که پیشنهاد شده ساختمان شورا به خانه هنر منتقل شود اما بهتر است از سایر دستگاه‌ها هم بخواهیم که خانه‌های قدیمی را که تبدیل به مکان اداری کرده‌اند، تخلیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز