خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش‌بینی کاهش ۸ الی ۱۵ درجه‌ای دما در کشور/ ساری و ارومیه گرمترین و سردترین شهرها

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۵۰

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: از امروز ۸ تا ۱۵ درجه دمای هوا سردتر می‌شود.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: امروز در سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای بخش‌هایی از استان‌های جنوبی کشور از جمله فارس، کرمان، بوشهر و هرمزگان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده که گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

رفیعی با بیان اینکه امروز پدیده گرد و خاک با توجه به اینکه بر روی کشور عراق تشکیل شده حرکت به سمت مرز‌های ایران را آغاز کرده است، تصریح کرد: این پدیده به سمت مرز‌های ایران در حرکت بوده و در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب قابل پیش‌بینی است.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه فردا بارش برف و باران و همچنین وزش باد برای سواحل دریای خزر، شمال غرب و نقاطی از غرب کشور پیش بینی می‌شود، گفت: در اواخر وقت فردا از شدت بارش‌ها در مناطق غربی کاسته و به سمت شرق کشور کشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اواخر وقت فردا مناطق جنوب کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق شدید و گاهی گرد و خاک خواهند داشت، تصریح کرد: برای روز سه شنبه سواحل خزر همین طور بخش‌هایی از شمال غرب از جمله استان خراسان رضوی، سمنان، زنجان، تهران، قم، مرکزی و لرستان ادامه بارش‌ها را خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: برای روز سه شنبه برای بیشتر مناطق کشور در اواخر وقت از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد که بارش‌ها به شکل باران و برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه از سه‌شنبه وزش باد شدید در بسیاری از استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز در استان‌های تهران، سمنان، قم، مرکزی و کرمان وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد.

رفیعی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته دمای هوا در اکثر مناطق کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: تهران نیز امروز نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید به همراه بارش‌های پراکنده خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: ساری با دمای ۳۱ درجه گرمترین و ارومیه با دمای منفی ۳ درجه سردترین مراکز استانی بوده اند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز