خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد:

برگزاری 5 رویداد استارتاپی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۵۱

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با توجه به نیاز مبرم استارتاپ ها و شرکت های نوپا برای جذب سرمایه و نبود مکانیزم عمومی و مشخصی برای رویارویی استارتاپ های آماده جذب سرمایه با سرمایه گذاران علاقه مند به این حوزه، برگزاری رویداد های استارتاپی در صنایع مختلف در این شرکت برنامه ریزی شده که امسال 5 رویداد استارتاپی توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس حمایت و برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، احد فتوحی در رویداد استارتاپی با موضوع فناوری های نوین در صنعت غذا، دارو، سلامت و کشاورزی یکی از ماموریت های این شرکت در راستای تقویت و حمایت از صنایع را برگزاری رویدادهای استارتاپی به منظور جذب سرمایه برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها و تسهیل انجام فرایند رشد آن ها در بازار  و نیز بهره گیری از ظرفیت های استارتاپ ها در واحد های تولیدی و صنعتی بیان کرد و گفت: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نیز بیشتر از گذشته نیازمند استفاده از ظرفیت استارتاپ ها و واحد های دانش بنیان برای افزایش بهره وری تولید هستند.

وی با بیان اینکه استارت آپ یک کسب و کار جدید است که عموما حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد، گفت: شناسایی ایده های خلاق و نوآورانه و حمایت از استارت آپ ها از برنامه های مهم است و با حمایت از برگزاری رویدادهای استارت آپی که محوریت صنایع کوچک و متوسط دارند، از نظر مادی و معنوی کمک های شایانی را به توسعه استارت آپ ها می کند و زمینه حضور استارت آپ ها را در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی فرآهم می آورد.

وی اضافه کرد: هدف از تقویت استارت آپ ها با محوریت صنایع کوچک و متوسط، توسعه کارآفرینی و تنوع بخشی به فعالیت های صنعتی نوظهور است.

فتوحی با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی تاثیر مناسبی در  شتاب دهی حضور سرمایه‌گذاران در بورس ایده دارد،

گفت: در رویدادهای قبلی استارتاپی، شاهد جذب سرمایه ای افزون بر 20میلیارد ریال توسط شرکت های استارتاپی بودیم که امیدواریم این روند ارتقا یابد.

برگزاری 5 رویداد استارتاپی در سال جاری

به شرکت‌های استارت آپ بسته های حمایتی تعلق می گیرد

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان فارس در ادامه این مراسم گفت: با همکاری معاونت ریاست جمهوری، استانداری فارس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دومین کارخانه نوآوری کشور در استان فارس احداث و مراحل ساخت آن در حال انجام است.

مهرداد سهرابی بیان کرد: مفاهیم ایجاد کارخانه نوآوری بر اساس آموزه‌های نوین مدیریت نوآوری جهانی و این کارخانه یکی از کارخانه‌هایی است که از علم روز استفاده کرده و از جمله کارخانه‌های بروز در ایران است.

وی اضافه کرد: یکی از اهدافی که این کارخانه به دنبال آن است اشتراک گذاری داده‌ها و ایجاد محصولات نوآورانه توسط استارت آپ هایی است که قرار است در این کارخانه نوآورانه فعالیت مستمر و مشارکت گونه با سایر شرکت های استارت آپ داشته باشند.

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان فارس با اشاره به در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی برای شرکت‌های استارت آپ بیان کرد: استارت آپ ها منجر به بهبود کارآفرینی و در نتیجه منجر به بهره‌وری خواهند شد و بایستی با توجه به مشکلاتی که در صنعت وجود دارد به دنبال ارائه راهکار توسط فعالین بخش خصوصی در راستای حل مشکلات واحدهای اقتصادی و همچنین واحدهای استارت آپ اقدامات لازم صورت گیرد.

سهرابی با اشاره به سیر تکامل صنایع نیز تصریح کرد: اقتصاد در دنیا این روزها به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کرده است و می‌توان گفت که طی یک دهه آینده مشاغل از حالت سنتی به شکل مدرن در خواهند آمد و می‌توان با استفاده از فناوری تحولی در ایجاد شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز