خبرگزاری کار ایران

به بهانه پرورش میگو به بهترین سواحل هرمزگان دست درازی می‌کنند؛

افزایش تب زمین خواری در استان/ بکرترین ساحل خلیج فارس در خطر نابودی

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۶۵۹

زمین خواری بلایی که سواحل هرمزگان را در معرض خطر قرار داده است و افراد به بهانه‌هایی مانند ساخت مرکز پرورش میگو به تصاحب بکرترین سواحل استان می پردازند که این مسئله موجب نگرانی ساکنان محلی و دوستداران محیط زیست شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هنوز زمان زیادی از واگذاری اراضی در محدوده غار نمکی قشم و سواحل بندرمقام نگذشته است که اخبار نگران کننده ای در خصوص واگذاری سواحل جزیره هرمز به گوش می رسد، گویا تب زمین خواری قصد رها کردن سواحل استان را ندارد.

زمین خوارانی که به بهانه ساخت مراکز پرورش میگو به بهترین سواحل منطقه دست درازی می‌کنند؛ ساحل تک درخت جزیره هرمز یکی از این مناطق است که مورد تخریب قرار گرفته است.

زمین خواری به بهانه پرورش میگو

محمود هرمزی، یکی از فعالان محیط زیست جزیره هرمز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به طبیعت ساحل تک درخت، اظهار کرد: این منطقه یکی از بکرترین و زیباترین سواحل جزیره هرمز است که یکی از مقاصد گردشگری در هرمز و مکانی مناسب برای عکاسی است.

این فعال محیط زیست با تاکید بر وضعیت کنونی این ساحل، تصریح کرد: هجوم لودرها به منطقه به بهانه احداث مراکز پرورش میگو این ساحل را دستخوش تغییر کرده کرده است که این موضوع نگرانی فعالان محیط زیست را در پی داشته است.

هرمزی با بیان سابقه زمین خواری در جزایر، عنوان کرد: پیش از این نیز شاهد زمین خواری در جزایر بوده ایم که به نام ساخت مراکز پرورشی ثبت شده اند و بعد از آن به ویلا سازی تغییر کاربری داده اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز کوه کلاه رستم جزیره هرمز به بهانه ساخت بلوار ساحلی و موج شکن مورد هجوم قرار گرفت که این اقدام بازخورد فعالان محیط زیست قرار گرفت و برای جلوگیری از تخریب آن زنجیره انسانی تشکیل داده شد که منجر به توقف پروژه شد اما بعد از مدتی مجددا به تخریب این منطقه تاریخی پرداختند.

افزایش تب زمین خواری در استان/ بکرترین ساحل خلیج فارس در خطر نابودی

زمین خواران به مقامات قضایی معرفی شده اند

سید مجدالدین حسینی، بخشدار هرمز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ساز و کار اداری در ساخت و ساز، اظهار کرد: تمامی درخواست های عمرانی، ساخت و ساز در سطح شهر در کمیسیون شهرداری مورد بررسی قرار می گیرند اما ساخت و سازهای عمرانی حاشیه شهر به بخشداری مربوط می شود.

بخشدار هرمز در ادامه افزود: ساحل تک درخت در خارج از شهر قرار دارد و صدور پروانه ساخت و ساز در آن بر عهده بخشداری است و در حال حاضر هیچ پروانه ای از سوی بخشداری برای ساخت مرکز پرورش میگو در این ساحل صادر نشده است.

حسینی با تاکید بر اینکه اجازه ساخت و ساز در این منطقه داده نمی‌شود، بیان کرد: تخریب ساحل تک درخت  با شکایت بخشداری و با ورود نیروهای انتظامی متوقف شده  و عوامل مرتبط با این زمین خواری به مقامات قضایی معرفی شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز