خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران در دانمارک با نوروزی مطرح شد؛

افزایش بودجه خواهرخواندگی شهرداری‌اصفهان در سال آینده / همکاری اصفهان با دانمارک در زمینه معلولان

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۶۲

افسانه نادی پور، سفیر ایران در دانمارک که به تازگی به این سمت منصوب شد ، پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با شهردار و برخی اعضای شورای شهر اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  شهردار اصفهان در دیدار با سفیر ایران در دانمارک با اشاره به اینکه یک خانم اصفهانی به عنوان سفیر دانمارک انتخاب شده ،خوشحالیم، اظهار کرد: جایگاه سفیر در نظام سیاسی ما بالاست و سفیر در خارج از کشور مانند استاندار در یک استان می تواند فعالیت و نقش داشته باشد.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه امیدوارم با انتخاب شما به عنوان سفیر ایران در دانمارک فرصت های تعامل اصفهانی ها با زمینه های مشترک بین اصفهان و دانمارک فراهم شود، گفت: ما با هیچ یک از شهرهای دانمارک پیوند خواهرخواندگی نداریم و امیدواریم با حضور شما زمینه این کار با یکی از شهرهایی که با اصفهان خویشاوندی اقتصادی، علمی، فرهنگی، صنعتی و ... دارد، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه مدیریت شهری، به جای توسعه صنعت در اصفهان که بلای جان بشر شده ، توسعه گردشگری برای ایجاد اشتغال در شهر است، ادامه داد: طرح اصفهان 2020 در همین زمینه تدوین و اجرا شده است تا گردشگری را به عنوان یک صنعت برای اصفهان مطرح کنیم تا منشأ تحول برای شهر باشد.

نوروزی به شرایط دشواری که تحریم ها برای فعالیت های شهری مانند خریداری برخی تجهیزات ایجاد کرده است، اشاره و اظهار کرد: با وجود این چالش ها می توانیم به واسطه حضور شما، تعاملاتی را با دانمارک در حوزه گردشگری برقرار کنیم.

شهردار اصفهان به برگزاری هفته های مشترک در قالب طرح اصفهان ۲۰۲۰ با دانمارک اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری تورهای گردشگری، فعالیت های اقتصادی، همکاری های فرهنگی و دانشگاهی از دیگر زمینه های همکاری بین اصفهان و دانمارک می تواند باشد.

همکاری اصفهان با دانمارک در زمینه معلولان

افسانه نادی پور، سفیر ایران در دانمارک با اشاره به سابقه کاری خود در حوزه حقوق شهروندی در وزارت امور خارجه و فعالیت به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در حقوق شهروندی، اظهار کرد: با توجه به این تجربه می توان، با اصفهان همکاری هایی داشت.

وی بیان کرد: نحوه همکاری شهرداری ها در زمینه حقوق معلولان می تواند یکی از زمینه های مشترک همکاری باشد. 

سفیر ایران در دانمارک سطح علمی دانشگاه های دانمارک را بالا ارزیابی کرد و گفت: شهر اصفهان می تواند در این زمینه هم با دانمارک همکاری داشته باشد.

وی خطاب به شهردار اصفهان افزود: با توجه به حضور من در دانمارک، شما به عنوان یک اصفهانی در این کشور نماینده دارید.

ظرفیت‌های اصفهانیان مقیم دانمارک در کشور به کار گرفته شود

 رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه با حضور یک بانوی اصفهانی در سفارت ایران در دانمارک امیدواریم مقدمه اتفاقات خوبی در حوزه بین الملل فراهم شود، گفت: با توجه به تحریم ها انتظار می رود بتوانیم با برقراری تعاملات شهری، برخی مسائل را از این طریق حل کنیم. 

نصیر ملت ادامه داد: طرح اصفهان 2020 در سال 2020 میلادی با فعال سازی ظرفیت های حوزه گردشگری و با معرفی هنرمندانی که از اصفهان در این عرصه فعالیت می‌کنند، سعی در احیای میراث ملموس و ناملموس شهر دارد که اجرای رویدادهای مرتبط مبتنی بر ظرفیت های شهر هم در این جهت خواهد بود.

وی اظهار کرد: حضور یک سفیر اصفهانی در دانمارک می‌تواند زمینه شناسایی اصفهانی‌های خارج از کشور در دانمارک را فراهم کند تا ارتباطی که بعضا بعد از مهاجرت با ایران قطع می‌شود، از سر گرفته شده و از ظرفیت های آنها استفاده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان ادامه داد: شهر اصفهان بهترین آثار را در حوزه صنایع دستی تولید می کند اما مکانیزمی برای ارائه آثار در خارج از کشور ندارد که وجود سفارت خانه، عرصه خوبی برای حوزه عرضه است.

برگزاری رویدادهای مشترک بین ایران و دانمارک در شهر اصفهان

همچنین در این دیدار، فریده روشن، عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه حضور یک بانوی سفیر در دانمارک قطعا منجر به اتفاقات خوبی برای ایران و اصفهان خواهد شد، گفت: اصفهان شهر فعال صنایع دستی است و بیش از یکصد رشته صنایع دستی در آن شناخته شده است.

روشن ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دانمارک، رفت و آمد هنرمندان و نخبگان اصفهانی و دانمارکی و خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای دانمارک می‌تواند سه حوزه فعالیت اثرگذار بین اصفهان و دانمارک باشد.

وی از افزایش دو برابری بودجه خواهرخواندگی در شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: این بودجه برای سال 99 از یک میلیارد تومان به دو میلیارد تومان افزایش داشته است.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: امیدواریم با حضور یک اصفهانی در سفارت دانمارک، اولین رویداد بین ایران و دانمارک در شهر اصفهان برگزار شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز