خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

دریافت هزینه برای ورود به لیست انتخاباتی شورای ائتلاف را تکذیب می‌کنم/ اصلاح‌طلبان، پشت پرده از بعضی نامزدها حمایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۲۸۷

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس در واکنش به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان و تصمیم شورای عالی سیاست گذاری این جریان برای شرکت نکردن در انتخابات ، رقیبی برای اصولگرایان و گرم شدن تنور انتخابات وجود ندارد، ابتدا این موضوع را که رد صلاحیت تنها در یک جریان سیاسی رخ داده را اشتباه دانست و گفت: خبر داریم اصلاح‌طلبان پشت پرده از بعضی کاندیداها حمایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا مجید فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه ارکان انقلاب اسلامی مستقیم یا غیرمستقیم با رای و نظر مردم انتخاب می‌شوند، گفت: با وجود همه گلایه‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد اما تنها راه، مشارکت در انتخابات است علاوه بر اینکه این امر یک تکلیف شرعی نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند تشکیل شورای ائتلاف انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: این شورا از ابتدای سال در استان پیگیری شده و در تیر و مرداد ماه امسال به صورت رسمی شکل گرفت و شوراهای شهرستانی نیز تشکیل شد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس با بیان اینکه افرادی که در شورای ائتلاف هستند همه متعهد شدند که از لیست حمایت کنند، بیان کرد: علت لیست ۵ نفره شیراز این بوده که افراد بتوانند ۴ نفر را انتخاب کنند و هیچ نوع سهم خواهی وجود نداشته است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس با بیان اینکه در انتخابات پیش رو شورای ائتلاف ۵ برابر ظرفیت هر حوزه انتخاباتی افراد را انتخاب و بررسی کرده است، افزود: در شیراز علاوه بر انتخاب، فراخوانی نیز اعلام شد تا هر داوطلبی که مایل است بتواند برای حضور در لیست شورای ائتلاف اقدام کند.

فروردین با بیان اینکه فرایند انتخاب در شورای ائتلاف براساس نظرسنجی معتبر و اقبال عمومی به کاندیدای مورد نظر بوده است، ادامه داد: در شیراز برای اینکه به اصل اتحاد و ائتلاف نیروها ضربه نخورد، تصمیم بر این شد که ۵ نفر معرفی شوند تا همه سلیقه‌های گروه‌های تشکیل دهنده ائتلاف حضور داشته باشند.

وی با اشاره به فرایندهای انتخاب لیست عنوان کرد: در فراخوان شیراز بیش از ۴۰ نفر و در کل حوزه‌های انتخابیه استان ۱۵۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و ۹۰ نفر در فرایند نظرسنجی شرکت داده شدند تا حداقل‌هایی بتوانند در فرایند انتخاب ائتلاف داشته باشند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس با بیان اینکه ۳۰ درصد از افرادی که معرفی شدند کمتر از ۴۰ سال سن داشتند، تصریح کرد: جوانگرایی و مدل انتخاب از پایین به بالا بیش از هر زمان دیگری در شورای ائتلاف انقلاب اسلامی مدنظر بوده است.

وی با بیان اینکه اقتضائات ائتلاف ایجاب می‌کرد که لیست ۵ نفره بدهیم، اظهار داشت: معنای ائتلاف به هم‌نظری نیست و در انتخابات نیز در شیراز سرلیست ارائه نمی‌دهیم بلکه اسامی براساس حروف الفبا به صورت رسمی اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: اشراف افراد به مشکلات کشور، جلب نظر نیروهای کف میدان جبهه اصولگرایی و اقبال عمومی از جمله فاکتورها برای انتخاب افراد بوده است؛ علاوه بر این‌ها صاحب نظر بودن فرد در یکی از حوزه مشکلات کشور و صاحب رای بودن در میان مجموعه‌های نیروهای انقلابی از دیگر فاکتورها بوده است.

فروردین با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی در راس خواسته‌های مردم بوده است، افزود: بیش از ۵۰ درصد مردم علت مشکلات را ناکارآمدی دولت و ۳۰ درصد علت در ضعف نظارت مجلس می‌دانند تنها ۳۰ درصد معتقد به اثر تحریم‌های خارجی هستند.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مردم از رویکرد جدید قوه قضائیه حمایت می‌کنند، بیان کرد: بیش از نیمی از مردم نیز خواهان ورود افراد جدید به مجلس هستند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس درباره میزان مشارکت مردم نیز گفت: در شهرهای کوچک شرایط مشارکت مانند گذشته است اما در شهرهای بزرگ از متوسط دوره‌های قبل کمتر است که امیدواریم با فراخوان‌ها و انتقال پیام مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

فروردین در پاسخ به سوالی درباره هزینه ورودی به لیست انتخاباتی بیان کرد: در لیست شورای ائتلاف، گرفتن هزینه ورودی سابقه نداشته است و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که لیستی در فضای مجازی منتسب به شورا منتشر شده است، گفت: هیچ یک از مطالبی که در فضای مجازی مطرح شده به صورت رسمی از سوی شورا نبوده و برای اینکه شائبه تبلیغات زودهنگام نشود، پس از اعلام زمان تبلیغات لیست به صورت رسمی اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس تصریح کرد: همه افرادی که در لیست شورا قرار گرفتند، میثاق مشترک امضا کردند که در لیست دیگری شرکت نکنند یا اگر بنا به شرکت در لیست دیگری باشد با هماهنگی شورای ائتلاف باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به شعار ائتلاف امیدواریم بتوانیم نظر مردم را جلب کنیم و از این لیست افرادی بتوانند وارد مجلس شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز