خبرگزاری کار ایران

آیینی در استان مرکزی مطرح کرد:

افزایش وام نوسازی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۱۶۱

عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری گفت: افزایش وام نوسازی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به بانک عامل ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، محمد آیینی عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری و جانشین دبیر ستاد ملی در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه بازآفرینی شهری در کشور اظهار داشت: برنامه بازآفرینی شهری سابقه ۲۰ ساله را در کشور دارد و در قالب‌های مختلفی بوده و در هر دوره‌ای از دولت‌ها اقدامات خاصی انجام شده است.
 
وی افزود: مطلبی که اکنون قرار است اجرای این طرح در محدوده بافت‌های فرسوده است چراکه در محلات هدف ما هم بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی، هم بافت‌های تاریخی و هم بافت‌های فرسوده مطرح است.
 
آیینی تصریح کرد: در بحث بافت‌های فرسوده تقریبا نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی داریم که از این تعداد، یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد نوساز بوده و نوسازی شده و قرار است تا پایان برنامه هفتم به یک نقطه قابل اطمینانی برسیم که البته عمده زحمت نوسازی بر دوش انبوه‌سازان، توسعه‌گران با مشارکت مردم ساکن در این بافت‌ها است.
 
عضو هیئت مدیره بازآفرینی شهری و جانشین دبیر ستاد ملی خاطرنشان کرد: این موضوع زمانی می‌تواند سرعت قابل قبولی به خود بگیرد که حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از ناحیه دولت، دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها از آن انجام شود که این در قالب بسته‌های تشویقی که در حوزه‌های مختلف طراحی شده انجام شود، یکی از مشوق‌ها حمایت‌های مالی است و آن اینکه نقدینگی لازم برای نوسازی شکل بگیرد که عمدتا در قالب تسهیلات یارانه‌دار یا با نرخ‌های ترجیحی است.
 
وی ادامه داد: هم‌اکنون در قالب افزایش وام نوسازی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شکل گرفته و خوشبختانه در هفته گذشته طبق آخرین ابلاغیه بانک عامل سقف تسهیلات بانکی در شهر‌های مختلف افزایش به طور متوسط ۵۰ درصدی داشته، به عنوان نمونه در تهران انبوه‌سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند می‌توانند به ازای هر واحد تا ۱۷۰ میلیون تسهیلات دریافت کنند و در سایر کلانشهر‌ها هم این سقف تا ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها تا ۱۴۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها تا ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.
 
آیینی بیان کرد: البته این تسهیلات خود به سه بخش تقسیم می‌شود، در تهران و کلانشهر‌ها ۵۰ میلیون آن با نرخ ۹ درصد و در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان آن با این نرخ است، در تهران ۶۰ میلیون تومان آن بدون سپرده‌گذاری با نرخ ۱۸ درصد و در سایر شهر‌ها ۵۰ میلیون آن، مابه تفاوت آن تسهیلات است که با خرید اوراق با نرخ ۱۶ درشد از بانک مسکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز