خبرگزاری کار ایران

حسینی خبر داد:

سالانه بین 5 تا 7 درصد دانش آموز دیر آموز در سنجش تحصیلی شناسایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۱۰۱

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سالانه بین 5 تا 7 درصد دانش آموز دیر آموز در سنجش تحصیلی شناسایی می‌شوند که اگر مداخله بهنگام صورت گیرد این 70 هزار دانش آموز دیرآموز بدون مشکل و با صرف کمترین هزینه در مدارس عادی ادامه تحصیل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، جواد حسینی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی آموزش و پرورش گناباد با اعتباری بالغ بر 18میلیارد تومان گفت: سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در قالب دو طرح  نهضت خیرین توان افزا و سیاست مداخله طلایی بهنگام در حال انجام است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: سالانه بین 5 تا 7 درصد دانش آموز دیر آموز در سنجش تحصیلی شناسایی می‌شوند که اگر مداخله بهنگام صورت گیرد این 70 هزار دانش آموز دیرآموز بدون مشکل و با صرف کمترین هزینه در مدارس عادی ادامه تحصیل خواهند داد و گرنه مادام العمر به صورت معلول باقی خواهند ماند و‌برای این مداخله بهنگام خیرین و یاری آنها چراغ راه است.  

حسینی گفت: یکی از مشکلات عمده سیستم آموزش و پرورش در حال حاضر حجم زیاد کتب درسی، کنکورگرایی، نمره گرایی و نمره محوری است .

وی تصریح کرد: آنچه ما در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم افزایش مهارت آموزی در دانش آموزان و تشویق آنها به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش است تا در آینده نسلی خلاق و کارآمد داشته باشیم .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوراذعان کرد: آوردن نشاط و بازی به کلاس درس و همراه کردن با آموزش و به روز رسانی رشته ها و محتوای آموزشی بسیاری از مشکلات دانش آموزان را حل کرده و هنرستان‌های ما به کارگاه‌های تولیدی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: سیاست متوازن سیاست جدی آموزش و پرورش است و باید در پایان برنامه ششم تعداد دانش‌آموزان هنرستانی از 35 درصد به 50 درصد افزایش پیدا کند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش استثنایی هفت طیف با 150هزار دانش آموز داریم که 12 هزار دانش آموز در بیش از 196 رشته فنی و مهارت آموزی ادامه تحصیل می دهند .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش است و در راستای این مهم چهار سند جامع توسعه فنی و حرفه‌ای ، فضا و‌تجهیزات ، نیروی انسانی و کارآفرینی در حوزه فنی حرفه ای در حال تدوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز