خبرگزاری کار ایران

استاندارکرمانشاه:

کرمانشاه برای ایفای نقش مرکزیت غرب کشور نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۹۷۸

استاندار کرمانشاه گفت: این استان برای ایفای نقش مرکزیت غرب کشور، نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در شورای برنامه ریزی امروز استان با اشاره به آسیب‌های گسترده ۸ سال جنگ تحمیلی به زیرساخت‌های استان؛ عنوان کرد: علاوه بر آسیب‌های ویرانگر جنگ، خشم طبیعت در ۲۱ آبانماه سال ۹۶ تخریب‌های بسیار وسیعی را در یک سوم جغرافیای استان در پی داشت.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش به تشریح پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و تاکید کرد: استان کرمانشاه با همه این آسیب‌ها از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه برخوردار است.

 این نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی آن، مرکز ثقل مبادلاتی غرب کشور محسوب می‌شود و از دیرباز تاکنون خدمات متنوعی را در حوزه‌های مختلف به استان‌های همجوار ارائه کرده است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه دارای ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب، ۵ مرز رسمی مبادلاتی با عراق، اقلیم مناسب، ظرفیت‌های عظیم گردشگری و ... است و یکی از استان‌های ثروتمند کشور محسوب می‌شود.

  استاندار کرمانشاه به سیر نزولی نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز ۹۶ حدود ۲۵ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته این میزان در پاییز ۹۸ به ۱۶ درصد رسیده و یک سیر نزولی مناسب را نشان می‌دهد.

بازوند تصریح کرد: این کاهش نرخ بیکاری محصول تدوین سه سند مهم رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است‌. طبق سند اشتغال قرار است نرخ بیکاری استان سالیانه ۳ درصد کاهش یابد که خوشبختانه در ۹ ماهه اول سال جاری به این مهم دست یافته ایم و تلاش خواهیم کرد تا ۱۴۰۰ به میانگین کشوری دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سامانه گرمسیری یک پروژه بسیار مهم است که دولت تاکنون یک سرمایه گذاری عظیم برای اجرای آن انجام داده است و  برای تکمیل آن نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

نماینده عالی دولت تعیین تکلیف قطار شهری را یکی از مطالبات جدی استان دانست و گفت: این پروژه برای اتمام و بهره برداری در دولت دکتر روحانی نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: در صورت تامین اعتبار این امکان فراهم است راه آهن کرمانشاه به خسروی تا سال ۹۹ به شهر اسلام آباد متصل شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: پالایشگاه آناهیتا از جمله پروژه های کلیدی استان است که خوشبختانه مقدمات اجرای آن فراهم شده است و برای اجرا نیازمند تامین اعتبار صندوق توسعه ملی است.

وی تکمیل تصفیه خانه کرمانشاه را یکی دیگر پروژه های مهم استان دانست گفت: اجرای این پروژه برای شهر یک میلیونی کرمانشاه یک اولویت جدب است.

وی افزود:کریدور مبادلاتی‌کرمانشاه به سنندج یکی از محورهای پرحادثه استان است که تکمیل آن از دغدغه‌های مهم استان است.

بازوند عنوان کرد: تعریض جاده گیلانغرب به سومار یک ضرورت برای توسعه تجاری استان است که امیدواریم بودجه لازم برای تکمیل آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز