خبرگزاری کار ایران

احداث 30 واحد آموزشی در قزوین با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۸۶۵

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: امسال ۳۰ واحد آموزشی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در استان قزوین احداث شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عسگرعلی جوانبخت  با بیان اینکه از سال ۸۴ بحث مقاوم سازی مدارس آغاز شده است ، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۱۳۵ ساختمان آموزشی  در سطح استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان افزود: هم اکنون یک هزار و ۱۹۲ واحد آموزشی در استان قزوین دارای استحکام لازم و ۲۴۰ واحد آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است که طی برنامه ششم توسعه باید عملیات نوسازی و استحکام بخشی مدارس به اتمام برسد.

جوانبخت با اشاره به مقاوم سازی پنج واحد آموزشی در سال جاری با اعتبار ۴۰میلیارد ریال در سطح استان قزوین، بیان کرد: امسال ۳۰ واحد آموزشی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در قزوین ، الوند ، محمود آباد نمونه و شهرک های اقماری احداث شده  که ۳۰ درصد هزینه این پروژه ها آورده خیرین و مابقی از اعتبارات استانی است.

وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال نیز هشت پروژه با ۳۵ کلاس درس در چهار هزار متر مربع و اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان قزوین تاکید کرد: در حال حاضر در مناطق پونک ، ملاصدار و سورتک با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده و نیازمند یاری خیران مدرسه ساز هستیم و بیش از ۳۲۰ خیر مدرسه ساز آموزش و پرورش را در امر ساخت و ساز مدارس یاری می کنند.

جوانبخت، استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس  و جمع آوری بخاری های نفتی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۱۰ هزار ۵۴۵ کلاس درس فعال در استان قزوین وجود دارد که هشت هزار و ۹۶۲ کلاس داری سیستم گرمایشی استاندارد بوده و مابقی کلاس ها تا دو سال آینده مجهز خواهند شد.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز