خبرگزاری کار ایران

در بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها مطرح شد؛

مدیران شهری و دولتی به کمک مرم سیل زده سیستان و بلوچستان بشتابند/ سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود عمل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۸۳۵

رئیس شورای عالی استان ها گفت: سازمان برنامه و بودجه طبق بند 5 ماده 88 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور، موظف است نسخه ای از پیش نویس لایحه بودجه را در اختیار شورای عالی استان ها قرار دهد که متاسفانه به این وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی الویری در بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: مهم‌ترین وظیفه شورای عالی استان‌ها، کمک به رفع تبعیض و ایجاد عدالت منطقه ای در کشور است و این الزام قانونی نیز به همین دلیل در متن قانون قید شده است. با این وجود انتظار دارم که در روند بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی این دو مسأله مهم مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.
الویری گفت: درآمدهای پایدار مهمترین دغدغه مدیریت شهری است.  تصویب این لایحه نقطه عطفی برای مدیریت شهری و دولت است، زیرا این لایحه اقدام مهمی در راستای اداره خودگردان شهرها بدون اتکا به تراکم فروشی است.
 
وی افزود : این لایحه علاوه بر افزایش سهم درآمدهای پایدار، نقش مهمی در ارتقای شفافیت مالی و درآمدی شهرداریها خواهد داشت که خود عاملی مهم در تحقق حکمروایی شایسته در شهرها است. امیدوارم که تلاش‌های 36 ساله در راستای تأمین درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری به تحقق بپیوندد و با تبدیل این لایحه به قانون شاهد فصلی نوین در این حوزه باشیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از هموطنان ما گرفتار سیل و خسارات آن هستند. هموطنان صبور ما در استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با خسارت‌های هنگفتی که سیل اخیر بر خانه و کسب وکار آنها وارد کرد، نیاز به همراهی و کمک سایر شهرها و دولت دارند.

الویری اضافه کرد : البته ابراز همدردی کافی نیست و باید همراهی جدی برای کاهش آلام آنها صورت پذیرد. از این رو از مدیران شهری  تمام کشور درخواست می‌کنم به هر شیوه ای که شده، همکاری کنند و اقدامی عملی برای سامان گرفتن زندگی و معیشت در مناطق سیل‌زده انجام بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز