خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیشتر جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش ارتباطات تلفن همراه هستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۵۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی‌گفت: منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتاسنتر کشور را دارد و برای تحقق آن و توسعه ICT تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

قاسم جلیلی‌نژاد در گفت‌وگو ایلنا با اشاره به اینکه، ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از ۷۰ درصد است، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با متوسط کشوری بالا است.
 
وی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه حوزه ارتباطات طی چند سال اخیر، افزود: در حال حاضر ۹۹.۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن دو میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک سیار در سطح استان وجود دارد که یک میلیون و ۱۲۶ هزار مشترک همراه، ۹۹۶ هزار مشترک ایرانسل و ۷۸ هزار مشترک رایتل است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را در اختیار دارند، اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار است که تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت روستایی بهره مند می‌شود.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون بستر اینترنت در بیش از یک‌هزار و ۳۸۶ روستای استان فراهم شده‌ و نسبت به کل کشور وضعیت مطلوب است، اظهار داشت: برخی نقاط کور در جاده‌های استان وجود دارد که دلیل آن نبود زیرساخت برق و دسترسی جاده است؛ در صورتیکه زیرساخت‌های برق و جاده در این نقاط اصلاح شود، اپراتورها آماده احداث ایستگاه و سرمایه‌گذاری هستند.
 
وی از تحویل موقت زمین ایستگاه فضایی ثابت سلماس خبر داد و گفت: راه اندازی ایستگاه فضایی ثابت در سلماس با تحویل زمین به وسعت 40 هکتار کلید خورده است که ایستگاه زمینی سلماس به عنوان یکی از چهار ایستگاه اصلی کشور وظیفه کنترل و بهره‌برداری از ماهواره‌های ساخته شده در کشور و نیز دریافت تصاویر ماهواره‌ای جدید و ارائه آن به کاربران و سازمان‌های بهره‌بردار از جمله جهاد کشاورزی و مدیریت بحران و همچنین استارتاپ‌های فضایی برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه را عهده دار است.
 
جلیلی افزود: این ایستگاه در سطح ملی و منطقه‌ای خدمات‌رسانی کرده و مناقصه احداث آن هم‌اکنون در جریان است.

وی تصریح کرد: پیگیری موضوع دیتاسنتر ماکو را دستور کار قرار داده‌ایم و با توجه به اینکه در بحث تغییر آمایش سرزمین در استان این موضوع لحاظ نشده بود، با پیگیری‌هایی مکرر آن را مصوب کردیم.

جلیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار ۶۳ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت است، عنوان کرد: این آمار قبل از دولت تدبیر ۱۷۵ روستا بود که در طول ۶ سال با رشد ۱۲ برابری مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۲۴۵ دفتر پیشخوان در سطح شهرها و ۵۰۰ دفتر ICT روستایی وجود دارد اظهار کرد: ظرفیت پهنای باند ورودی استان در این مدت ۱۳۶ برابر و شبکه انتقال هم ۶۶ برابر شده است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز