خبرگزاری کار ایران

رشد کمی پروژه های دهه فجر امسال در البرز

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۵۴

معاون توسعه و عمران شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به رشد کمی پروژه های دهه فجر در البرز، افزود: اقدامات استاندار البرز در راستای محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار استان، ثمربخش بوده و مهاجرت معکوس روستاییان را همراه داشته است.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های شهرستان اشتهارد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال دهه فجر متفاوتی را تجربه می کنیم، اظهار کرد: در این ایام پروژه های عمرانی زیادی داریم که بیشتر افتتاح است تا پروژه هایی که آئین کلنگ زنی داشته باشد، تلاش ما بر این بوده تا در استان ها تمامی مجموعه های عمرانی وارد کارهای افتتاح شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای دهه فجر تاکنون ابرپروژه های زیادی در استان های مختلف افتتاح شده که بیشتر آن ابر پروژه است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در این ایام و در دهه فجر بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی قابل افتتاح در کشور بطور همزمان در نقاط مختلف ایران داریم، اعتبار اجرایی این پروژه ها بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۶ هزار مورد از این پروژه ها کم هزینه و زود بازده است که در مسیر سازندگی کار شده و خیلی از آنها در حال اتمام است.

وی با اشاره به اینکه این ۶ هزار مورد جزو ۴۰ هزار پروژه ای است که در راستای سازندگی پیش برده شده است، عنوان کرد: باقی پروژهای از لیست ۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه افتتاحی این ایام نیز جزو ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام کشور است که خوشبختانه دارد کار می شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه روند پیشرفت در پروژه های عمرانی البرز نیز امسال مناسب است، گفت: امسال نسبت به سال قبل پروژه های افتتاح شده در استان های مختلف بیش از ۷۴ درصد افزایش اعتبار داشته است.

وی با اشاره به ۴۱۵ پروژه استان البرز که با اعتبار ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح یا کلنگ زنی است، افزود: برخی از این پروژه ها دولتی و تعدادی دیگر غیردولتی و خصوصی است و پروژه های البرز بیش از ۵۰۰ درصد رشد اعتبارداشته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه های ورزشی در دل روستاها که امروز شاهد افتتاح یکی از آنها در یک نقطه روستایی شهرستان اشتهارد بودیم، گفت: افتتاح چنین پروژه هایی نشاط و شادابی در روستاها برای جوانان و نوجوانان ایجاد می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز