خبرگزاری کار ایران

انجام 155 هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۵۲

سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در 10 ماهه سال جاری 155 هزار و 523 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیر صنفی، تولیدی، توزیعی و واحد های خدماتی استان انجام شده است.

محمدرضا خدرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاری 155 هزار و 523 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیر صنفی، تولیدی، توزیعی و واحدهای خدماتی استان انجام شده است.

وی افزود: در نتیجه بازرسی‌های انجام شده 9 هزار و 771 پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از 823 میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذ‌‌ی‌صلاح ارجاع شده است.

سخنگوی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده چهار هزار و 273 مورد شکایات مردمی از طریق سامانه 124، شکایات حضوری و کتبی دریافت شد که دو هزار و 73 مورد تخلف محرض شد و برخوردهای لازم صورت گرفت همچنین یک هزار و 994 مورد غیر تخلف و 206 مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

وی عنوان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی که از دولت ارز دریافت کرده بوده‌اند 22 فقره پرونده تخلف با عنوان عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از 477 میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

خدرلو با اشاره به اینکه واحد‌های صنفی، انبارها و سردخانه‌ها باید موجودی انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت و نسبت به ثبت آمار ورود و خروج انبارهای خود به موقع اقدام کنند بیان کرد: در 10 ماه امسال چهار هزار و 680 مورد بازرسی از مراکز انباری و سردخانه‌های استان انجام ومنجر به تشکیل 94 پرونده تخلف عدم اعلام موجودی، گرانفروشی به ارزش بیش از 87 میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور حکم مقتضی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

وی اذعان کرد: در بازه زمانی فوق دو هزار و 845 مورد گشت مشترک با ارگان‌های مرتبط انجام و 947 پرونده تخلف به ارزش بیش از 46 میلیارد ریال برای واحدهای متخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

خدرلو تصریح کرد: طرح بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی شهرستان‌ها توسط بازرسان غیر بومی در 15 شهرستان  با انجام چهار هزار و 84 مورد بازرسی و تشکیل یک هزار و 787 پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از دو میلیارد ریال به اجرا در آمد و همچنین طرح نظارتی نوروز سال 1399 از اول اسفندماه سال جاری آغاز و تا 15 اسفند سال همان سال ادامه خواهد داشت، در طول اجرای طرح بازرسان مقیم مسقر در کانکس‌هایی که در معابر پر ازدحام شهر به صورت حضوری و آنی و همچنین سامانه 124 به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز