خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

صلاحیت ۱۹۴ داوطلب استان تایید شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۴۶

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: صلاحیت ۱۹۴ داوطلب در استان تایید شد.

به گزارش ایلنا، علی مصطفوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: از آذربایجان غربی افرادی که به عنوان نامزد انتخاباتی شرکت کرده اند ۵۳۱ نفر بوده‌اند که تعداد ۳۵ نفر انصراف داده و ۱۹۴ نفر تایید صلاحیت شده و صلاحیت  تعداد ۳۰۲نفر نیز مورد تایید قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز اصلی حوزه انتخاباتی در آذربایجان غربی تعیین شده است تصریح کرد: اقلام انتخاباتی ازجمله مهرها، صندوق‌ها، برگ‌های  رای از ستاد انتخاباتی وزارت کشور تحویل گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی یادآور شد: تعداد ۲۱۱۷شعبه اخذ آرا  برای جمع آوری  آرای مردم استان پیش بینی شده که از این تعداد ۷ شعبه اخذ رای برای اقلیت های دینی در استان است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از تعداد صندوق های پیش بینی شده  تعداد ۱۲۵۲ صندوق ثابت و ۸۶۵ صندوق سیار است خاطرنشان کرد: از لحاظ شهری و روستایی نیز تعداد  ۱۰۰۶ صندوق شهری و ۱۱۱۱صندوق روستایی در استان ارای مردم را جمع اوری خواهند کرد.

مصطفوی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی مسئولیت اداره و جمع آوری آرای مردم را در سطح استان برعهده دارند اظهار کرد: براساس برآوردها جمعیت استان ۳ میلیون و ۳۷۶هزار و ۹۳۲ نفر است که از این تعداد ۲میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: از افراد واجد شرایط یک میلیون و ۱۹۵ هزارو ۷۴۲ نفر مرد و یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۳ نفر زن هستند.

مصطفوی  با تاکید به اینکه در این دوره از انتخابات ۱۳۵هزار ۲۶ نفر رای اولی هستند افزود: از این تعداد افراد ۶۹هزار و ۱۳۷نفر مرد و ۶۵هزار و ۸۸۹ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری کار بررسی  شکایت داوطلبان  نمایندگی توسط  شورای نگهبان به اتمام خواهد رسید و ۲۲بهمن ماه اسامی قطعی توسط وزارت کشور اعلام و ۲۳ بهمن فرمانداری ها موظف به  اعلام اسامی قطعی به مردم هستند.

وی در خصوص زمان تبلیغات نامزدها نیز گفت: از ۲۴ تا ۳۰ بهمن نامزدهای تایید صلاحیت شده حق تبلیغات داشته و ۲ اسفند نیز زمان برگزاری انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز