خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس استان مطرح کرد:

آذربایجان غربی فاقد آزاد راه است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۲۷

رئیس پلیس آذربایجان غربی گفت: این استان دارای ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی است و با سه کشور مرز مشترک دارد ولی فاقد آزاد راه است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حسین‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۸۰ کیلومتر از جاده‌های استان بزرگراه است، افزود: ۲ درصد جاده‌های استان از بزرگراه برخوردار است.

حسین زاده افزود: آمار فوتیان در ۱۰ ماهه گذشته ۱۷ درصد و مجروحین 7 درصد افزایش یافته است. بیشترین فوتی در محور مواصلاتی میاندوآب با ۱۲ درصد ماکو ۱۱ درصد و ارومیه خوی ۱۱ درصد است.

وی تشریح کرد: بیشتر تصادفات در ایام ‌پایانی هفته روی می‌دهد که شامل ۴۶ درصد تصادفات است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تصریح کرد: بیشترین تصادفات با ۴۰ درصد عدم توجه به جلو و ۱۴ درصد عدم توانایی در کنترل و ۱۳ درصد انحراف به چپ را شامل می شود بیشترین تصادفات در ساعات ۱۶ تا ۲۲ شب رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر جاده های استان فاقد خط کشی مناسب و حاشیه جاده  و عدم اصلاح و شیب عرضی جاده است افزود: ۲۹ درصد تصادفات واژگونی و خروج از جاده را شامل می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای در ده ماهه گذشته حدود ۹۸۵ مورد تست اعتیاد از رانندگان به عمل آمده است که ۷۰ مورد از این تست مثبت بوده است.

حسین زاده با بیان اینکه در ده ماهه گذشته کنترل وسایط نقلیه افزایش یافته افزود:۱۱ درصد افزایش برخورد با رانندگان حادثه ساز را شامل می شود که در این رابطه ۳۷۸ دستگاه خودرو باخلافی بیش از صد میلیون ریال و تعداد ۴ هزار و ۷۴۵ مورد دو تخلف همزمان بوده که توقیف شده است.

وی به بیان نقاط حادثه خیز استان پرداخته و اضافه کرد: ۳۳ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شد که با تابلو و علایم مخصوص  آشکار سازی شدند که از این نقاط ۱۰ نقطه حادثه خیز رفع شده است و ۲۲ مورد دیگر اولویت بندی شده است که با اخذ بودجه رفع خواهد شد.

سرهنگ حسین زاده خاطر نشان کرد:در ۱۰ ماهه گدشته ۳۳ کیلومتر از جاده های استان تعریض شده و به بهره برداری رسیده اند.که یکی از نقاط حادثه خیز سه راهی حیدر آباد بود که با آشکار سازی این نقطه تصادفات در این منطقه به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز