خبرگزاری کار ایران

با حضور در دفتر نمایندگی ایلنا مطرح شد:

انحصار و نبود نظارت در حوزه دامداری‌های کاشمر/ خودداری شرکت‌ها از پرداخت وجه شیر به دامداران

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۷۹

جمعی از دامداران کاشمری ضمن انتقاد از وضعیت انحصاری و نبود نظارت در حوزه دامداری های کاشمر می‌گویند چنانچه امتیازی به شرکتی و فردی اعطا می‌شود، نظارت جدی در جلوگیری از ظلم و بهره‌کشی نسبت به زیر مجموعه وی هم از سوی دستگاه های نظارتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، تعدادی از دامداران این شهرستان که به امر تولید و اشتغال زایی مشغول هستند، با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا ضمن گلایه از جهاد کشاورزی و شرکت دامداران اظهار داشتند: واحدهای لبنیاتی و شرکت های شیر شهرستان با وجود فروش شیر در بازار به ازای هر کیلو ۴ تا ۷ هزار تومان به مردم، از پرداخت وجه شیر به دامداران خودداری می کنند.

آنها گفتند: شرکت تعاونی دامداران کاشمر، از پرداخت وجه شیر دامداران که روزانه تحویل شرکت می‌دهند، خودداری می‌کند و در عوض وجه شیر را بصورت هفتگی و ماهانه حواله کنستانتره به شرکت توزیع علوفه می دهد که در انحصار خاص شرکتی دیگر است.

این دامداران ادامه دادند: شرکت توزیع کننده کنستانتره نیز در مراجعه دامداران می گوید که تحویل کنستانتره پس از صدور بیمه دام مقدور است که عملا از پرداخت وجه شیر دامدار که حاصل زحمت و دسترنج دامداران است، اجتناب می کنند .این در حالی است که بیمه دام امری است که به خود دامدار ارتباط دارد و شرکت، شیر دامدار را روزانه حسب آزمایش تعیین کیفیت دریافت می کند که باید وجه آن را پرداخت کند. 

دامداران کاشمر می‌گویند: چون انحصار توزیع کنستانتره به یک نفر داده شده ، همین موجب سرگردانی دامداران بین شرکت شیر و شرکت توزیع علوفه شده و هر کدام به نوعی موجب سرگردانی دامدار و سو استفاده از وی می شوند .

این دامداران خواهان پایان انحصار و امتیازات خاص به یک فرد و شرکت و سرمایه دار هستند و خواهان آن هستند چنانچه امتیازی به شرکتی و فردی اعطا می شود نظارت جدی در جلوگیری از ظلم و بهره کشی و امتیاز گیری و سرگردانی زیر مجموعه وی و مردم داشته باشند، چرا که این عوامل و عدم نظارت موجب دلسردی تولید کننده و حرکت به سمت دلالی که مطمئنا سود آوری بیشتری دارد خواهد شد که این در عمل مخالف بیانات و تاکیدات مسئولان کشور در سال رونق تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز