خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

رهاسازی آب ۲ سد به سمت دریاچه ارومیه/ هشدار به مردم و ساکنان محلی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۹۸

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست رهاسازی آب از سد مخزنی "دریک" سلماس و استمرار رهاسازی از سد "شهرچای" به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۹-۹۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا، اتابک جعفری گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد "دریک" با حداکثر دبی مطمئن از ۱۵ بهمن ماه سال جاری به میزان ۳ میلیون متر مکعب آغاز می‌شود.

وی در خصوص عملیات رهاسازی حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد "شهرچای" نیز افزود: در حال حاضر عملیات فوق با دبی ۱۲ متر مکعب بر ثانیه و به میزان ۴۵ میلیون متر مکعب در حال اجرا بوده و مقرر شده از مورخه ۱۵ بهمن ماه این عملیات به میزان ۱۵ میلیون متر مکعب و با حداکثر دبی مطمئن استمرار یابد.

جعفری همچنین یادآور شد: با رهاسازی آب از این سدها، مناطق پایین دست و رودخانه‌های دریک و شهرچای تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین کشاورزان منطقه در راستای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیر مجاز آب در طول مسیر‌ها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز